Ga naar inhoud
  • 0

Met pech onderweg kosten brandstof pomp?


Warner

Vraag

Dag beste forum leden,

 

Net een maandje de trotse eigenaar van een mooie Passat 2.0 20v uit 2003, lekker op herfst vakantie in Belgie....

 

Wil ik na een wandeling de auto starten, pakt hij een seconde aan en weg maar weer... dus eerst denk ik zal toch niet zonder benzine staan, maar nee de bc geeft nog 260km aan de tank bijna half vol dus geen lege tank.

 

De ANWB alarm centrale gebeld, auto afgesleept, garage man roept in het frans bobine's defect, ik zeg dat ik dat niet geloof, want hij pakt wel even aan maar valt daarna meteen weer weg, dus ik zeg dat ik het vermoeden heb dat brandstof pomp defect is....

 

Weet iemand wat een brandstofpomp bij een 2.0 20v ongeveer mag kosten?

 

Hoor graag wat, want heb geen zin in een TE hoge rekening.

 

Alvast bedankt,

 

Warner

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanmiddag belde de ANWB,

 

het is inderdaad de brandstofpomp en de reparatie gaat tussen de 350 en 400 euro kosten inclusief montage en btw.

 

Morgen staat de auto weer klaar, is de brandstof pomp eigenlijk een gevoelig punt bij de passat of is het gewoon puur pech? ik vond wel al dat je hem vrij hard kon horen zoemen als je in de auto zat, maar goed ik heb hiervoor nooit eerder in een passat gereden dus kon niet beoordelen of dit normaal is of niet.

 

Hopen dat het hier voorlopig bij blijft en ik verder zonder problemen kan genieten van de vakantie en de auto.

 

In elk geval bedankt voor alle reacties!

 

Gr Warner

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels terug van vakantie,

 

Werd een dag later door de garage gebeld dat de auto weer klaar stond, moest uiteindelijk 288,00 betalen, 180,00 voor de pomp 40,00 voor een uurtje werk en 20 voor het afslepen wat meer dan 20km was. en dan natuurlijk de 21% TVA in Belgie...

 

Viel uiteindelijk dus weer mee met de kosten, valt wel op dat je de pomp nu helemaal niet meer hoort, eerst was er duidelijk een zoemend geluid vanonder de achterbank te horen, dus hij zal wel al even op zijn laatste benen hebben gelopen/gepompt.

 

Bedankt voor alle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden