Ga naar inhoud

XENON 8000K of 6000K? voor passat 3C


serow

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als ik dit gehele verhaal een beetje terug lees kmt het op mij over dat je voorkeur naar 8000k gaat.

Of dit gebasserd is op de looks weet ik niet, het feit blijft dat 5000k en 6000k het meeste licht opbrengt.

 

Mijn advies: doe wat jij het mooist vindt en wat voor jou gevoel het meeste licht geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk eerder dat je 6000k's aan t verslijten zijn of je een ander probleem hebt hoor... de 4300k/5000k hebben het meeste licht (zoek maar even op internet, dan zie je dat daar het meeste licht vanaf komt).... 8000k vind ik idd "kijk mij, ik heb nep xenons". 6000K is mij te wit af, maar die zullen het absoluut goed moeten doen.

 

Ik heb nu zelf 4300K's, maar probeer binnenkort een setje 5000K's op te scharrelen om te proberen. Dit kleurt iig beter met m'n hypercolor stadleds...

 

Nogmaals, succes :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ultraslan1905:

 

Nadeel van 8000k is de te grote blauwe gloed.

Het is bewezen dat deze gloed vooral bij het rijden in duisternis zorgt voor vermoeide ogen (vooral op de lange stukken)

5000 en 6000k leveren de meeste lichtopbrengst (bij de juiste motage en afstelling)

8000k komt imo over als "kijk mij met mn Xenon" maar dat is persoonlijk.

Op het forum zul je genoeg vnden mbt xenon, qua kosten kan je het zo gek maken als je zelf wilt.

 

Toch blijf ik erbij dat je moet plaatsen wat je zelf mooi en prettig vindt, je kan va de halogeen kleur tot sjonnie paars en alles wat ertussen zit.

Echter zal het gros hier op het forum je de 5000k of de 6000k aanraden gezien de ervaringen die men ermee heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ultraslan1905:

 

Nadeel van 8000k is de te grote blauwe gloed.

Het is bewezen dat deze gloed vooral bij het rijden in duisternis zorgt voor vermoeide ogen (vooral op de lange stukken)

5000 en 6000k leveren de meeste lichtopbrengst (bij de juiste motage en afstelling)

8000k komt imo over als "kijk mij met mn Xenon" maar dat is persoonlijk.

Op het forum zul je genoeg vnden mbt xenon, qua kosten kan je het zo gek maken als je zelf wilt.

 

Toch blijf ik erbij dat je moet plaatsen wat je zelf mooi en prettig vindt, je kan va de halogeen kleur tot sjonnie paars en alles wat ertussen zit.

Echter zal het gros hier op het forum je de 5000k of de 6000k aanraden gezien de ervaringen die men ermee heeft.

 

Goeiemiddag Jeroen,

 

Bedankt voor je advies. Ik denk inderdaad ook dat ik bij de 6000K maar ik betwijfel nog steeds over de betrouwbaarheid, mischien toevallig leden uit Amsterdam die er ervaring mee hebben en kunne adviseren om het ergens te laten doen met mogelijk kosten indicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder foto's is het allemaal slap gelul :mrgreen:

 

Binnenkort eventjes klemmetjes halen voor mijn Hella koplampen zodat ik ook weer van mijn xenon kan genieten.

 

 

 

heb dat klopt slap gelul :mrgreen:

post-13179-1423826718,0523_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er mooi uit zeg die 2 pijpjes

en over de xenon ik zeg eerlijk ik heb ze beide gehad en 6000K bevalt me veel beter , vooral de wegen in turkije zijn beter verlicht met de 6000K.

de 8000K is op zich ook wel mooi maar 6000K is meer oem en moet wel zeggen ziet er echt goed uit, maar niet vergeten stadslichten ook blauw te maken ik zie hier in Brabant nogal 3ctjes rond rijden met geel stadslicht en xenon en dat staat voor geen meter (vind ik).

uiteindelijk raad ik dan toch 6000K aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt soms heb ik niks te doen kom ik met de raarste ideeen.. :D

 

haha jhaa. kheb de 6000K in de bagage liggen dus. ken ze altijd er zo weer in klikken.. en de stadslichten zijn ook led.

binnenkort ga ik ook even kentekenlichtjes led bestellen. ziet er ook leuk uit. en wanneer ik mijn zomervelgen weer op ga zetten

remklauwen weer blauw spuiten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden