Ga naar inhoud
  • 0

gebruik koelvloeistof


TinusTG

Vraag

Mijn Passat 3c (juli 20006, Highline 2.0 TDI BKP), gebruikt koelvloeistof. Ik schat ongeveer 1/2 liter per 1500 km. Ik heb geen olie of andere toestanden in mijn koelvloeistof reservoir, geen verontreiniging in de olie en geen witte walmen achter de auto.. Ik heb nooit vloeistof onder mijn auto liggenen de matten van binnen zijn ook keurig droog.

Ik denk dat er ergens een lekje zit. Zij er hier mensen die hetzelfde hebben gehad en zo ja, waar zijn de punten waar een lek het meest voor de hand liggend is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandag het koelsysteem onder druk laten zetten. Zoals voorstelt in deze topic geen resultaat, wel wat druk verlies (0,2) bar. Ook nergens sporen van koelvloeistof verlies.

Olie gecheckt, zal er keurig uit en knetterde niet bij verbranden.

Mijn verzoek naar de Turbo te kijken, werd als vreemd ervaren, daar loopt olie langs maar geen koelvloeistof volgens monteur.

Ook de radiator bleef keurig droog.

Maandag gaat het terug , men gaan kijken naar de warmtewisselaar van de olie en die van de versnellingsbak. Ik heb gevraagd om preventief de thermostaat te vervangen.. kost maar 40,-

 

We gaan het zien.. als er niets uit komt gaat de Passat er zeker uit. Heb hem nu twee maanden en heb geen zin meer in vage toestanden.. Ik hoop wel dat de oorzaak nu gevonden wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn passat uiteindelijk verkocht. Bij de nieuwe eigenaar gong al vrij snel de turbo kapot. Er zaten haarscheurtjes in de kop, tandempomp was kapot. Hierdoor koelvloeistof in olie, flinke motorschade. Ook olie pomp bleek ook gesneuveld.

 

Ik zou je olie goed in de gaten houden. Er is al veel over geschreven op het forum.. Zou er niet te lang mee door blijven rijden, anders forse schade mogelijk (5-6 duizend)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hetzelfde probleem met een 1.4 tsi, bleek dat er bij een koeler vlakbij het inlaatspruitstuk te lekken. Geen lekkage zichtbaar, geen sporen en onder druk zetten van het systeem gaf ook geen uitsluitsel toentertijd. Koelvloeistof vloeide weg via de uitlaat, was bijna geen witte walm te zien. Onlangs is de auto bij de dealer geweest en zijn er veel onderdelen vervangen en schoongemaakt. Onderdelen zijn onder coulance vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden