Ga naar inhoud
  • 0

Geen contact met startmotor? (passat '98)


Riverside

Vraag

Beste heren,

 

Sinds gisteren wil mijn passat sedan uit '98 geen contact maken met de startmotor. Het ligt niet aan de startonderbreker, anders zou de motor nog 2 seconden lopen.

Ik stop de sleutel erin, alle lampjes branden zoals ze moeten doen, maar als ik de sleutel doordraai, helemaal niets. Niks geen geluid of wat dan ook.

 

Ik als leek heb het gevoel dat er met de zekeringen o.i.d. iets fout is, maar ik hoop dat een medeforummer mij een duw in de goede richting kan geven. Autotechnisch ben ik zo onderlegd als wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet te hard/bruut hoor met die hamer... een paar "tactische" tikken moeten de truc doen... Je kan het op 2 manieren proberen. 1) eerst een tik geven en dan proberen te starten. 2) iemand anders laten starten en gelijktijdig zelf de tik geven.

 

Laat maar iets weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klinkt als een defecte startmotor.

 

Heb ik ook gehad en voor een mooi prijsje laten vervangen door Auto Electric Huizen.

 

 

Succes!

 

Toevallig aandelen? :wink:

 

Nee geouwehoer, Passat staat nu bij m'n vriendin in Apeldoorn, krijg hem nooit in Huizen.

 

Wat is de prijsindicatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klinkt als een defecte startmotor.

 

Heb ik ook gehad en voor een mooi prijsje laten vervangen door Auto Electric Huizen.

 

 

Succes!

 

Toevallig aandelen? :wink:

 

Nee geouwehoer, Passat staat nu bij m'n vriendin in Apeldoorn, krijg hem nooit in Huizen.

 

Wat is de prijsindicatie?

 

 

 

Haha, geen aandelen hoor. Maar als je elkaar kunt helpen moet je dat altijd doen!

Mijn startmotor kostte bij de dealer € 600,- met montage. Bij auto electric was ik € 250,- kwijt met montage.

Ritje heen en weer kan wel uit, een vriend van mij werkt in Huizen en heeft hem voor mij meegenomen en weer teruggebracht.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus...

 

Monteurtje bijbeun is langs geweest, hij zegt: sleutelcontact is dol OF in ieder geval niet goed. Volgens hem was dat de oorzaak. Kon hij zelf niet fixen.

 

Ik na aanduwen naar de KwikFit (VW is dicht op zaterdag) en die zeggen waarschijnlijk defecte startmotor.

 

Afwachten... rij nu in een huurautotje Golf6 TDI lekker bakkie trouwens haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan is het idd een beun.. een slechte ook nog eens.. contactslotvoetje is het dan wat het probleem zou kunnen zijn.

Vervangen daarvan is niet zo moeilijk.

 

Wat wiebelen aan de sleutel terwijl ie op contact zou staan zou kunnen helpen(indien voetje).

 

Het kan wel zijn dat de bendix er niet uitschiet, dat is overigens niet dat dikke ding bovenop maar het kleine tandwieltje vooraan de startmotor die in/aan de starterkrans grijpt.

 

Als je niet heel bang bent uitgevallen demonteer hem ff en test em op een accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden