Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring Michelin Primacy HP onder 3C


Arnout Mobiel

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn schoonvader heeft ze ook, echter wel een wat bravere maat, 205/55X16.

Is er zeer te spreken over. Mooi stil en slijtvast. Stukken beter dan de Dunlops die ervoor omheen zaten. Wat een herriedingen. En snel last van cuppen.

 

Hopelijk heb je er wat aan, ik rij al jaren michelin en wil eigenlijk niet anders meer.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoop dat je wel aan winterbanden hebt gedacht want deze Primacy HP mogen in goede omstandigheden misschien voldoening bieden, in winterse omstandigheden worden dit echte moordwapens. Ik kwam er de oprit nog niet eens deftig mee af. Nooit meegemaakt. Wat mij betreft is Michelin goed op het gebied van levensduur en de Pilot reeksen kunnen dienen qua grip. Het zijn zeer goede banden, daarover bestaat geen twijfel, maar.... Geef mij toch maar de Conti, fan van het eerste uur. Alles is uiteraard afhankelijk van verwachtingspatroon en rijstijl. Een band die alles heeft bestaat helaas nog niet.

 

MvG Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

grip met vredestein wintrac extreme is dan nog weer een stuk beter dan de conti's, op besneeuwd wegdek dan. ijs maakt geen drol uit. Verder rijden de wintrac's extreme errug goed.. Net of droog, niet te veel lawaai en goede grip.

 

Heb met mijn huidige set iets van 22000 gereden en dit doen ze nog wel een keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk ik, maar dat kan niet zomaar... Ligt een beetje aan of er een vaste richting op de banden staat... Uitlijning is ook erg belangrijk...

 

Maar t zijn wel fijne en stille banden!

Diagonaal wisselen kan inderdaad niet altijd, maar van voor naar achteren natuurlijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor en achter zullen altijd anders slijten toch? Achter zal neiging tot cuppen hebben en voor zullen de buitenste randen sneller gaan wegens stuurbeweging.

 

De buitenste randen van de achterbanden slijten bij mij ook. De achterste wielen draaien niet mee met de rijrichting en worden meer zijdelings belast. Je schuift als het ware de banden zijdelings over het asfalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden