Ga naar inhoud
  • 0

Vermogenverlies 2.0TDI


gerrit_BE

Vraag

Hoi,

 

Mijn gloednieuwe Passat Variant (3 maandjes oud, 7000km), 2.0TDI 140pk BMT DSG had gisteren last van een heel vreemd probleem. De wagen had een paar uurtjes op een parking (in de zon, maar niet zo heel warm) gestaand. Bij het opnieuw vertrekken merkte ik meteen dat de auto quasi niets van trekkracht had, hij ging echt niet vooruit. De DSG schakelde wel "gewoon", 't is te zeggen, bij de normale toerentallen ging-ie van 1 naar 2 naar 3 enz, en ook de sportstand leek in orde te zijn. Ook handmatig schakelen was perfect mogelijk (en enigszins noodzakelijk, want in 1 duurde het ééuwen voor hij 30km/u bereikt had). Het was precies of hij in noodloop was terechtgekomen. Even de motor uitzetten en opnieuw starten leverde geen verbetering op. Pas toen ik thuis kwam en de auto een uurtje had stilgelegd, bleek het probleem nadien van de baan...

 

Ik ben vanmorgen dan even langs de garage geweest, laten uitlezen, maar er was geen enkele foutmelding te vinden (muv. het feit dat ik effe geleden eens de sleutel van m'n CC in het contactslot van de variant had gestopt :))! Ook mechanisch bleek alles in orde. De enige uitleg die men kon geven was dat het te maken had met het schoonmaken van de BlueMotion filter: dat zou vermogensverlies tot gevolg hebben. Kan dit? Of zou er een meer plausibeler uitleg voor te vinden zijn?

 

Thx!

gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik logisch nadenk kan ik me niet voorstellen dat bij 7000km een nieuw BM filter vies is. Ik weet niet hoe deze zichzelf schoonhoudt? Het DPF regenereert zich als hij merkt dat hij vies wordt. Misschien dat het schoonmaak systeem van de BM niet goed werkt?

 

Bij noodloop krijg je volgens mij ook altijd melding op je dash.

 

Kan het niet zijn dat je stiekem een 1.2 tdi gekregen hebt die zwaar gechipt is, en dat die chip even z'n werk niet deed :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Roetfilter zal idd niet verstoppen bij 7dkm, vorige week in Amsterdam reed er een Chinese restauranthouder met zn Q7 door de straten waarbij de Q7 om de paar honderd meter werd geparkeerd.. de hele straat liep het ding grijs te roken van het regeneren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden