Ga naar inhoud
  • 0

Xenon valt regelmatig uit


Theo56

Vraag

Ik heb een Passat 3BG variant (96kw) uit 2004 met fabrieks Xenon. Er zitten echter imitatie-lampen in.

De laatste weken komt het regelmatig voor dat een van de lampen uitvalt (meestal rechts maar soms ook links). Als ik het licht uit en weer aan doe, doen ze het gewoon weer.

 

Ligt dit aan de lampen, die aan het eind van hun leven zijn of kan het ook nog een andere oorzaak hebben?

 

mvg. Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

koop nou een echte lampen.

zie link het kost niet zo veel Lampen

 

je koplamp is oem en het gaat niet samen met immitatie lampen

dat gaat op een duur stuk en dat is zonder als de stater kapot gaat en dat kost veel Geld toch :angry:

 

 

 

info

 

Veel kapotte originele ballasten na installatie nieuwe IMITATIE xenonlampen

Wij krijgen veel klachten van kapotte ballasten na vervangen van de xenonlampen .

De reden dat veel ballasten kapot gaan na installatie van nieuwe xenonlampen komt vaak doordat men deze vervangt door niet originele xenonlampen.

Ballasten die hier de meeste problemen mee hebben zijn de Valeo ballasten 5G , 5GL en 6G .

De Imitatielampen hebben een hele andere weerstand waardoor het risico van defecte ballasten vergroot wordt.

Ook met een originele lamp komt het soms voor dat kort na plaatsen de ballast kapot gaat .

Maar wil je het risico zo klein mogelijk houden is het verstandig de originele lamp terug te plaatsen .

 

 

en zie info prijs van de starters

Starters

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zet je toch gewoon aftermaket ballast in met en d2s adapter

 

Ik heb hele slechte ervaringen met aftermarket XENON in mijn vorige auto (Laguna), vandaar dat ik de boel liever origineel houdt. Dacht dat het voor de lampen niet zoveel uit zou maken.

 

Maar ik wilde eigenlijk weten of het tijdelijk uitvallen iets is wat vaker bij xenon voorkomt. Er rijden zoveel mensen met xenon, al dan niet OEM, dat er vast wel iemand moest zijn die het ook had meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer vallen de lampen uit? Tijdens het rijden of net na het starten?

 

Als de ballast net niet genoeg spanning krijgt, werkt deze ook niet. Ik had een slechte accu (zonder het te weten), als ik net gestart had en direct de lichten inschakelde, dan kreeg ik ook dat probleem. Moest dan ook even lampen uit / aan doen, omdat de spanning dan voldoende was opgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wanneer vallen de lampen uit? Tijdens het rijden of net na het starten?

 

Als de ballast net niet genoeg spanning krijgt, werkt deze ook niet. Ik had een slechte accu (zonder het te weten), als ik net gestart had en direct de lichten inschakelde, dan kreeg ik ook dat probleem. Moest dan ook even lampen uit / aan doen, omdat de spanning dan voldoende was opgelopen.

 

Tijdens het rijden en het gebeurt ook niet dagelijks. Maar wel een paar keer per week. De accu is nieuw (6 mnd) en de zwaarste die er in kon.

Het is overigens begonnen na de vakantie (FR), nadat de neus eraf is geweest omdat ik mijn aircoradiator lek had gereden. Ik dacht nog even aan slecht contact, maar ja.... 2 lampen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update. Ik heb de lampen vervangen door originele Philips xenon en het probleem was over. Wel een flinke klus, want de neus moet eraf.

Het viel overigens ook op dat ik gelijk veel meer licht heb, dus kennelijk gaan die Chinese lampen gaandeweg ook minder licht geven.

Heb nu wel 4300K ipv 6000K. Minder mooi, maar Philips lampen in 6000K zijn wel erg duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is mooi dat het nu opgelost is en waar heb je de Philips lampen gekocht??

 

Nu is je auto weer lekker oem lampen zo zie je weer wat een verschil is met im.. en met oem toch.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden