Ga naar inhoud
  • 0

Poll: welke velgen


vlkswgnpsst

Welke velgen onder mijn lichtgrijze 3C  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke velgen onder mijn lichtgrijze 3C

    • Velg1 : Alutec Shark
      1
    • Velg2 : Boss Envoy
      2
    • Velg3 : Diamond Raider
      9
    • Velg4: WSP Italy Ciprus
      3


Vraag

Omdat de auto zo lichtgrijs is had ik gedacht aan een velg met wat zwart in . Ze zijn vooral bedoeld voor de zomer (in de winter originele VW velgen) .

 

Alle foto's van de auto kan u hier bekijken : LINK

 

RIMG0223.JPG

 

 

Volgende 4 velgen bevielen me wel . Ze zijn allemaal 18" . Groter wil ik niet mbt comfort . De auto wordt ook niet verlaagd en blijft zoals ie is .

De eerste velg is ET35 , ik denk dat niet gewenst is op mijn passat ? Best rond 45 ? De andere zijn ET45 en 47 dus dat moet zeker goed zijn .

De specs staan onder de foto , graag een keuze maken in de poll bovenaan :)

 

Alutec_shark_18inch_5x112_8.0j_5x112_et35.jpg

Alutec_shark_18inch_8.0j_5x112_et35

 

 

 

boss-envoy-velgen_18inch_8.0j_5x112_et45.jpg

boss-envoy-velgen_18inch_8.0j_5x112_et45

 

 

 

Diamond_Raider_18inch_8.0j_5x112_et45.jpg

Diamond_Raider_18inch_8.0j_5x112_et45

 

 

 

wsp-italy-ciprus-w444_18inch_5x112_et47.jpg

wsp-italy-ciprus-w444_18inch_5x112_et47

 

 

 

 

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

misschien handig foto van je auto erbij te zetten!

 

edit... sorry.. link gemist... :lol:

 

let wel 18" op een niet verlaagde auto vind ik persoonlijk niet mooi... zou dan voor 17 gaan.

voor te zien hoe het staat in combi met de kleur kun je even in mijn topic kijken, deze velgen zijn ook donker / antraciet van binnen.

 

Vind ze eerlijk gezegd allemaal niet echt mijn smaak, maar ja smaken verschillen he.... zal de keuze in geven.. .wordt nr. 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eric heeft wel gelijk denk ik. 18" zonder verlaging lijkt meestal heel raar. Vooral bij een lichte auto valt het gat tussen de band en het spatscherm wel erg op. Heb dit bij mijn auto ook.

 

Volgens mij heeft hij de VW Lemans ET47 en die zijn OEM 17". De velgen die je voorstelt zijn ook niet mijn smaak en sluit me bij de keuze van Eric aan. Nummer 3.

 

Alternatief; VW Lugano's 19" :wohow: of dan de Thomason die Eric heeft, ook erg mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties . Wheeler , ik heb een foto van de auto toegevoegd in dit topic . Dat is misschien toch handiger om het beeld vast te houden .

 

De banden die er op komen zijn waarschijnlijk gewone banden en geen runflats . Ik wil absoluut niet inboeten aan comfort . Comfort is de enige reden waarom ik mijn BMW coupe heb weggedaan voor een passat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

deze motivatie kan ik begrijpen. Ik weet niet hoe oncomfortabel een BMW coupe is, maar persoonlijk vind ik de passat met de standaard veren een dweil. Maar dat is ook wat je verwacht en fijn vindt.

 

In de winter met 18" en deze verlaging, vind ik het een heerlijk auto en heeft ruim voldoende comfort. Althans, dat is mijn ervaring met de koni's (en een heel aantal meerderen van dit forum :wink:). Misschien moet je eens een ritje maken in een auto met Koni's.

 

Probeer je niks aan te smeren hoor, maar ik denk dat je deze mening zult delen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fopperr , jij probeert me iets aan te smeren he kerel !! Eerst 19" -ers , daarna een verlaging .. ;)

 

Nee echt , ik vind het dweilen superleuk eigenlijk (op de weg dan he , thuis niet) . Vrienden van me klagen genoeg over hu 18 of 19" met runflat banden . Ziet er mooi uit hoor , maar verliest alle comfort . Dan zit je daar in een A6 van 60k , maar je rammelt wel precies of je in een ford ka zit . Dat wil ik dus niet .

Maw , geen koni's geen 19" geen verlagingen en geen runflats voor mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Runflats heb ik ook niet hoor, im onze flats zit tegenwoordig een lift... weet niet of dat qua comfort veel uitmaakt..

 

Een vriend van mij heeft een golf V met 18" zonder verlaging.... Dan rijdt mijn combi echt 10 x beter... Maar snap je punt....

 

Persoonlijk zou ik het bij oem wielen houden, dat is altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

18" samarkands... of misschien iets van de B7? Zitten erg mooie wielen tussen... Bovendien is de kwaliteit van OEM wielen toch echt beter dan de imitatie wielen... Maar daar zit dan ook gelijk weer een heeeelleeee andere prijs aan.. Of je moet tijd hebben om te ebay-en.. dat kan veel schelen :wohow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet gestemd, maar zou ook gaan voor optie 3. Blijf bij voorkeur weg van 'blank gepolijste' velgen. Na korte tijd beginnen de meeste te oxideren met bladderen en lelijke plekken tot gevolg. Heb het zelf meegemaakt en zie het ook regelmatig om me heen. Op dit soort velgen wordt meestal ook een vage garantie gegeven: geen tot beperkt...

 

Ik hou 't lekker bij de Samarkands!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welke merken zijn evenwaardig aan OEM velgen ? Want ik lees dat replica OEM velgen een stuk zwaarder wegen , dat is uiteraard niet de bedoeling .

 

OEM velgen rijdt iedereen mee rondt , en zijn meestal niet speciaal vind ik.

 

De hierboven vermelde velgen waren enkel als referentie bedoeld . Dus vooral design , niet dat ik online een set velgen zou kopen of zo . Dat doe ik wel in een winkel vlak bij de deur .

Ik ga morgen eens langslopen bij een bandencentrale in de buurt , zien welke merken van velgen ze aanbieden :)

 

Persoonlijk wou ik iets in de aard van set 2 . Zo een volle velg met een beetje zwart er in .

 

 

Wat ik ook nog gezien heb is een 8 spaak velg , waar je zelf 4 plaatjes op kan schroeven die je zelf wil . Dus ofwel rood , zwart , grijs , of blingbling . Dan kan je van plaatje wisselen als je zin hebt of een combinatie van kleuren maken .

 

 

Edit : BBS en OZ zijn waarschijnlijk wel degelijk maar ik vind daar geen knap design tussen . Wolfrace heeft een paar designs die wel ok zijn (zie velg1 hierboven bijvoorbeeld) .

Voor de rest nog goede merken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een setje velgen tweedehands gevonden van OZ , half jaar oud .

Moet net het type en zo eens vragen , dan kan ik het hier posten .

 

ET was 35 dacht hij . En volgens de verkoper zou een passat velgen van ET 35 tot 48 aankunnen .

Ze komen van onder een A6 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren bij Dre gezien maar niet aangedacht om even naar mijn wagen te kijken.

 

Rij zelf ook met een bluemotion en die zijn standaard 2cm lager dan de overige 3C.

Rij ook met 18" en niet verlaagd (wou ook geen comfort inboeten - 2 grote kinderen achter etc...)

 

post-5402-1423826304,0136_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een setje velgen tweedehands gevonden van OZ , half jaar oud .

Moet net het type en zo eens vragen , dan kan ik het hier posten .

 

ET was 35 dacht hij . En volgens de verkoper zou een passat velgen van ET 35 tot 48 aankunnen .

Ze komen van onder een A6 .

Bij volle lading kan ET35 aanlopen aan de wielkasten, ook niet verlagen denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hey ! Ja we hebben elkaar gisteren nog gespot bij Dre :)

 

Ik heb wel een blueTDI en niet blueMOTION . In hoeverre daar verschil op zit weet ik dus niet .

Uw achterbanden lijken wel laagprofiel te zijn , maar komt waarschijnlijk door de lichtinval ?

 

Misschien doordat hij in het gras staat.

Alle Bleu hebben de Bleumotion technologie (andere grill, lager voor luchteerstand, etc..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt mikeske , maar ik zoek 18" en er moet iets van zwart in zitten ( en dan bedoel ik geen remolie resten ! ) .

 

De velgen die ik kan kopen zijn 18" OZ lounge 10 velgen .

http://www.ozracing.com/car_wheels_var/ ... 25645.aspx

 

850 euro met 4 zomerbanden en 6 maand oud . Lijkt mij een goede deal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden