Ga naar inhoud
  • 0

Storingsmelding cilinderoverslag kan katalysator beschadigen


Gerritp

Vraag

Beste mensen

 

Eergisteren kreeg ik ineens een knipperend oranje lampje welke betekende volgens de handleiding "cilinderoverslag kan katalysator beschadigen" De motor liep op drie poten en ben gelijk aan de kant gegaan, kon verder niks ontdekken, toen heel voorzichtig naar schoonouders gereden, die woonden dichtbij. De motor liep heel slecht, stotterend ik had het idee dat ie ieder moment ermee op kon houden.

 

Mijn schoonvader is gisteren met de auto naar de garage geweest en het bleek een defecte bobine te zijn van cilinder 1. Na wat belwerk van de garage bleek dat dit een bekend probleem is bij VW's van 2003, in principe zou het zelfs mogelijk zijn om je auto naar de dealer te brengen voor nieuwe bobines, want er zit een fabrieksfout in sommige bobines van die jaren.

 

Waarom plaats ik dit verhaal? Zodat iemand anders die deze zelfde problemen krijgt weet wat het waarschijnlijk is. Rij niet te lang door als je deze foutmelding krijgt, want het kan je katalysator beschadigen waardoor deze ook moet worden vervangen en dat is een duur geintje!

Bobine is maar iets van vier tientjes, ik was alles bij elkaar 96 Euro kwijt, dit is incl. bobine, arbeidsloon en uitlezen van de computer.

 

8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ergens in het motortopic staat er al (lang) een melding van dat men bobine's kan laten checken op een slechte serie, deze worden dan kostenloos vervangen. Bobine is dus gratis als je het bij de dealer had laten doen.. misschien hadden er wel meer gratis vervangen geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden