Ga naar inhoud
  • 0

Brandstoffilter vervangen.


cidcom

Vraag

Vandaag heb ik mijn brandstoffilter vervangen, van mijn 1,9TDI AJM bj.2000

Nog zo'n olie-klemtang gekocht maar dit was achteraf niet nodig . (gereedschap is ook voor de heb :blink:)

 

Ik wilde eerst alle slangetjes losmaken en zo de koeler en filter eruit halen en vervangen, maar ik heb het anders gedaan.

Ik heb de grote imbusbout midden in de koelertje losgehaald.

post-5228-1423826159,022_thumb.jpg

De grote imbusbout trekt de filter met o-ring tegen het filterhuis aan.

Door deze los te halen kun je de imbusbout eruit halen.

post-5228-1423826159,5532_thumb.jpg

De o-ring sluit de filterhuis af en de bovenste paar mm houd de koelertje op zijn plek.

post-5228-1423826159,5063_thumb.jpg

Ook hier vast is vast.

Nu kan je de oude filter eruithalen door de koelertje en filterhuis even naar je toe te trekken.

Hiernaar heb ik de nieuwe brandstoffilter geplaatst gevuld met verse diesel.(gehaald in jerrycan bij de brandstofdealert).

Natuurlijk deze site ff nagekeken, en onze vriend jos liet al duidelijk blijken dat niet de oude brandstof van de oude filter in de nieuwe gegoten mocht worden :angel::lol:.

Ik heb dit even in een emmertje gegoten en er was duidelijk water waarneembaar, met andere rotzooi, dus hierover geen twijfel.

Hiernaar de imbus bout goed schoongemaakt en alles weer gemonteerd.

Een paar keer de contact er opgezet en afgehaald, voor het ontluchten en starten maar.

Ik verwachte een paar loze slagen maar het was zonder een hik-up gestart.

Viel mij weer reuze mee.

 

Nu nog de grote vraag, ik heb het over een koelertje maar volgens mij kan dit ook een heatertje zijn aangezien hij op een retour van de KVS systeem zit.

Is dit om de Temperatuursverschil vlak voor de ontbranding kleiner te maken. (efficiënte ontbranding???)

Ik laat mij hierover graag inlichten.

 

Grtz Cidcom

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden