Ga naar inhoud
  • 0

slot verwisselen


Euregiotiger

Vraag

Hallo.

Ik rij een passat 3b 1.8 bj 11-1999.

Is het mogelijk om het slot aan de bestuurderszijde om te wisselen met het slot van de bijrijderszijde? Dus alleen het gedeelte wat we kunnen demonteren door het losdraaien van 1 schroef met torx 20. De z.g. lockset screw. Zodat de centrale deurvergrendeling weer werkt en de binnenverlichting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi, upseel en passat 2010. Bedankt voor de reactie.

 

Maar het probleen zit hem niet in de module welke frankv6 (uit apeldoorn ) aanbied op mp, maar in het gedeelte tussen de sleutel en de module dus het cilinderslot. Heb vandaag nog wel een module gevonden bij een autorecyclingbedrijf, niet gebruikt in mijn passat maar nooit weg, en tegelijk even de binnenkant van de deur bekeken, hoe e.e.a. in elkaar zit, ook als een beetje bestudeerd op taligentx.com. Dus zoals ik al schreef aan de ''frankv6 module'' ligt het niet. Maar een nieuw cilinderslot kost ook niet de hele wereld. Bij de duitse vw dealer kost het art. 105 837 167 JA welke ik nodig heb € 53 natuurlijk wel even een id en de autopapieren laten zien bij het bestellen, maar wilde eigenlijk eerst het de passagierscilinderslot aan de besturderskant proberen, maarja dat kan dus niet. Maar de binnen verlichting doet het ook niet, ook niet als ik met een schroevendraaier het portierslot bedien als het cilinderslot eruit is gehaald. Het ''lepeltje" en de bevestiging aan het cilinderslot was bij de aankoop van de auto al weg/stuk. Heb het nog wel tijdelijk geprobeert met een cilinderslot van een vw bora maar werkt ook niet. Dus misschien komt de "frankv6 module" nog van pas, heb ik al genoeg gelezen op het forum, wil deze week ook nog de riumte onder accu nakijken of het afwaterings gat wel vrij is. We zien wel. Wederbericht volgt.

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij frankv6 geweest. Viel van de ene kant nog wel mee, het " lepeltje" ( het gedeelte wat tussen het cilinderslot en het grote zwarteblok in de deur zit) aan de bestuurderszijde was iets te kort, was niet op voorraad bij frans maar, hij heeft het "lepeltje" van de passagierdeur omgewisseld met de bestuurdersdeur, en toen was het goed. Klaar in een paar minuutjes. De passagierdeur gaat met het te korte "lepeltje " trouwens nog open ook nog. Van de andere kant, frank kwam er achter dat de portierverlichting aan de onderzijde van de beide voordeuren verdwenen is. Is waarschijnlijk door de vorige eigenaar gedaan om ander storingen te voorkomen? Is mij nog nooit opgevallen omdat de hele binnenverlichten (wist ik) en de deurverlichting (blijkt nu dan) nooit kon doen toen ik hem heb gekocht 2mnd geleden. Ging er vanuit dat het probleem er met het repareren van het cilinderslot verdwenen waren, niet dus. Frank vermoed dat het een kabelbreuk is dus moeilijk te vinden. Wil toch eens in de comforbox onder de bestuurdersstoel kijken of daar het probleem zit. Even een paar dagen het slot proberen, want de ene keer als ik de bustuurdersdeur op slot doe knippert het ledje wel en de andere keer weer niet. De ramen gaan wel open en dicht met de sleutel zoals het hoort, met de comfortbox.

 

Theo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, mede forumers.

 

Het slot aan de bijrijderzijde doet zoals het hoort, alles open/op slot, maar aan de bestuurderszijde werk alleen het desbetreffende slot, dus de centrale vergrendeling, ramen open/dicht, ledje in de deur naast het knopje, vergeet het maar dat werkt niet. Dus toch een probleem in het deurslot of de comforbox. Sh.t. Kijken of frankv6 is een keer weer tijd heeft, anders probeer ik het zelf wel eens, heb toch nog een goed werkend deurslot (bestuurderszijde) liggen. En de comforbox kan ik t.z.t ook nog wel eens een keer nakijken, of er moet iemand zijn zoals handige frankv6, maar dan voor de comforbox. Wie?

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden