Ga naar inhoud
  • 0

3BG start niet meer


JohnVz

Vraag

We waren net met de auto teruggekomen van een weekendje weg in België.

niets aan de hand geweest.

 

de volgende dag wil ik weer weg gaan en toen startte hij niet meer.

alles werkt verder naar behoren, je hoort de startmotor goed draaien, accu is goed etc.

 

nu is de wegenwacht langs geweest die verteld mij dat ik hem naar een "goede" garage moet

brengen, om de ecu goed uit te lezen, want waarschijnlijk is mijn ontsteking kapot.

dit kon hij mij zeggen omdat mijn bougies geen vonkies meer kregen.

 

nu is mijn vraag, heeft iemand dit ooit ook wel eens meegemaakt?

kan het niet gewoon een zekeringetje zijn ofzo ?

 

het gaat om een 2.0 benz. uit 2001 sedan

 

alvast bedankt,

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als de startmotor goed draait dan is er denk ik geen vonk, of het signaal wat de vonk aan stuurt/activeert(bdp sensor) is afwezig. Als je de auto op contact zet, hoor je de brandstofpomp dan wel lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de auto uitgelezen. Na het wissen van de foutmeldingen veroorzaakt door accu loskoppelen, kwam er geen enkele foutmelding tevoorschijn.

Startmotor draait rond, brandstofpomp heb ik ook gehoord denk ik (het was een beetje pestweer, dus was slecht te horen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pas wel op met zo'n actie, vonken van de bobine kunnen in het meest ongunstige geval dodelijk zijn. Menno is niet zo groot en ik schat zijn inwendigeweerstand laag in. ;-) raak de bobine niet aan wanneer het contact is ingeschakelt.

 

Dennis

 

ach.. Menno heeft toch geen haar op zn hoofd wat rechtop kan gaan staan ;)

 

Maar goed.. door die test kun je 2 dingen uitsluiten.. als ie vonkt is er iig een signaal van de bdp-gever en je hebt wel of geen vonk.. dan zou er theoretisch alleen overblijven dat ie geen brandstof(voldoende) krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren maar eens gekeken...

 

bougie geeft geen vonkies, voltmeter in de kabels gestoken, gebeurde niets.

heb alle zekeringen nagekeken en zijn nog allemaal in goede staat.

 

heb geprobeerd bij de bobine te komen, maar is zo mooi weggewerkt dat ik er zelf maar afblijf...

 

iemand nog een id?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet iig NOOIT een voltmeter in/aan een bougiekabel steken ivm het enorm hooge spanningsaanvoer.. dan is ie geheid kapot.

 

Als je geen vonken krijgt dan is er waarschijnlijk iets mis met je nokkenas/bdp-gever...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Het starten gaat steeds lastiger, bij het langzaam omdraaien van het contactlot gaan er geen lichtjes branden op het dashboard en bij doordraaien start de auto niet..

Doe je dit met een vlotte beweging dan gaan de dashboard lampjes wel aan en start de auto als je de sleutel doordraait.

Waar bevindt zich de krukassensor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden