Ga naar inhoud
  • 0

Afneembare trekhaak 3C


A3i

Vraag

Volgende issue :book:

 

Wet en regelgeving schrijft voor dat indien je een afneembare trekhaak hebt, je de losbreekreminrichtingkabel (mooi woord voor galgje) niet aan de trekhaak mag bevestigen. Eigenlijk logisch. Nou weegt mij caravan tussen 1200 leeg en bijna 1500 bij vol gewicht.

 

Weet iemand toevallig of er iets onder aan de auto is bevestigd waar ik die losbreekreminrichtingkabel aan kan bevestigen? Of moet er "oog" of "beugel" aan gelast worden. Het trekoog aan de achterzijde is geen optie aangezien dit toch wat ver uit het midden is en de kabel dan weer net iets te kort is. Vooral als ik links af wil. (volgens mij) ik kan zo even niets vinden onder de auto namelijk.

 

O btw, de afneembare trekhaak is er in Duitsland onder gezet. ben niet op de hoogte van de wet en regelgeving aldaar.

 

wederom jullie reacties svp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zal morgen ook eens even kijken, is mij ook nog niet opgevallen, ook westfalia...

 

met een kapot westfalia regelapparaat :angry: ben ik net achter... sloop nederland vragen ze nog 100 euries voor zo'n kastje. :evil: ebay duitsland 75 incl. verzending.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er schijnt licht aan de horizon. Als je een beugel aan je afneembare trekhaak heb zitten dan schijnt dit voldoende te zijn. Ik heb even een link toegevoegd van ene meneer Theo Gerritsen waarin hij het een en ander nader verklaart.

 

http://www.caravantrekker.nl/algemeen/breekkabel.php

 

Let vooral op de onderste twee foto`s.

 

De afneembare trekhaak wordt gezien als een "vast" onderdeel van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden