Ga naar inhoud
  • 0

vermogen valt wegg??


slhh

Vraag

beste mensen,

 

ik heb een VW passat higline 2006 142pk TDI, ik zit tijdje met een probleem met mijn auto, als ik met mijn auto bijvoorbeeld de snelweg opwil gaan dan brand een motorpech lichtje in mijn auto, en valt mijn vermogen weg. dan trap ik mijn gas helemaal tot het eind de toeren blijven hetzelfde maar als ik mijn auto weer uit en aan zet is die weer normaal. dit probleem krijg ik vaak als ik op de snelweg rij.

 

ik heb mijn auto naar VW dealer gebracht en ze hebben het uitgelezen en konden zij niets vinden, hun vermoede is dat de turbo kapot is terwijl je wel de turbo hoort. ik heb dit probleem al ongeveer half jaar maar laaste tijd word ik er gek van als ik naar mijn werk ga s'ochtend dan sta ik zeker 1 keer op de vluchtstrook om mijn auto uit en aan te zetten.

 

wie heeft ongeveer hetzelde probleem gehad, wie kan mij helpen ?? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

volgens mij gaat ie dan dus in de noodloop, soort van beveiliging. er wordt een storing geconstateerd en dan reageerd de computer door de auto in de noodloop te zetten. hebt dan geen vermogen meer boven x aantal toeren. Of is het dat niet?

 

Turbo kapot?? lijkt me sterk als ie het de ene keer wel doet en de keer erop niet.. maar ja ben geen specialist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als mijn auto de probleem begint te geven en ik rij byvoorbeelld 100 op 25 duizend toeren dan trap ik volledig myn gas, ook al is die volledig ingetrapt dan zie ik die toeren alsnog heel rustig zakken alsof de auto geen pk meer heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het bijna dagelijks vraag anders een keer een monteur met de computer op schoot, jij stuurt net zo lang rond tot hij wegvalt en storing is bekend.

Zal vast een noodklep zijn idd, maar weet niet of een 3c ook een n75 klep heeft, of de waisgate, schrijf ik dat goed?

Maar daar klinkt het op, maar dat was op de ouderen brandstof pomp tdi's wel eens het probleem weet niet of de pd daar ook iets mee is..

Is het een 2.0 tdi toevallig?

Daar zijn wel problemen mee met de opvoerpomp 3c0 145 209 c ?

of een verstuiver??? Daar zijn die 2.0 diesels wel gevoelig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou die types hebben zwakte met de opvoerpompen en verstuivers, Er zijn hier toch al verschijdene die dat hebben laten vervangen..

En das is best prijzig, Maar ik snap dan het uitzetten van de auto niet ? dat hij dan weer goed loopt, vandaar de noodloop, want die reset hemzelf na een tijdje uit te zijn geweest. Maar mischien is er dan toch iets met de turbo dat hij te veel bar draait ofzo hoor??

Tja uitlezen is vervelend om dat het zich zelf oplost zodra auto uit is. Als die erin zit en word dan uit gelezen is het meer duidelijk denk ik, tja wat je doen kan is

afwachten tot die erin valt zeg maar, lopen/rijden blijven naar de dealer en aan de meet app. Laat ze dan maar systeem check doen.

Maar niet uitzetten, want dan is die weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha. Sorry dat ik zo vaag typde zat namelijk op myn blackberry. Nou kijk als ik met dat probleem naar de garage wil gaan gaat een beetje moeilijk want als ik hem in zijn versnelling 1 zet en ermee rij met die storing dan kom ik moeilijk bij de 20 en als ik hem op zijn 2 zet dan daalt die toerenteller weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

M'n schoonbroer had vroeger met zijn Seat ook zo problemen, wanneer hij wat te vlot doortrok dan ging de wagen ineens in noodloop. Moest dan even aan de kant om het contact eens af te zetten. Terug starten en dan kon hij terug normaal verder.

Daar bleek er ook iets mis te zijn met zijn turbo. Turbo had variabele schoepen ofzo en deze deze kwamen vast te zitten wanneer hij met de wagen een hele tijd niet had doorgetrokken.

Weet niet of het hier iets gelijkaardigs kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerst eens kijken naar de N75 klep. Ik zie dat je in Vlaardingen woont. Je kan altijd even langskomen ik heb nog een N75 klep liggen van een Golf 5. Ik weet alleen niet of die past, maar denk het wel.

 

Kunnen we meteen de auto loggen en zien wat er aan de hand is. Turbo vervangen kan altijd nog..het kan echt van alles zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je verhaal uitleggen en dat een bekende van je veel verstand heeft van auto's en die vermoed dat het de N75 is... maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Ik zou niet snel voor dit soort dingen naar een dealer gaan omdat die (hier in de buurt tenminste) de ballen verstand hebben van hun eigen product...

 

Misschien dat een forumlid je wilt helpen? Of even langsgaan bij Jos Brink in Drieverbrug... de TDI specialst van het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en wat moet ik nu doen?? stel je voor ik ga naar een volkswagen garage wat kan mijn woord het beste zijn??

 

Naar de dealer gaan en vragen om een turbo regelklep. Of zoek even onder de kap naar het volgende :

 

037992.jpg

 

Maak daar een foto van met je telefoon en stap daarmee naar de dealer.

Als je het echt zeker wilt weten ; eerst de auto rijdend uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden