Ga naar inhoud

lakschade vogel poep


navi16

Aanbevolen berichten

Je gaat een dagje werken, parkeert netjes de auto die je met veel zorg elke maand poetst en met de hand in de wax zet (Meguiars).Tot de dag komt dat er een stel stront vogels het nodig vinden om je zwarte bolide te voorzien van een mooie stront laag :angry::angry::angry: .

 

Als een idioot naar de eerste de beste wasstraat gegaan en laten wassen. Je raad het al, TE LAAT!. Thuis nog met scratch X aan de gang geweest maar mag geen baat meer hebben. Laat staan tot mijn grote schrik is de blanke laag dusdanig aangetast dat de onderlaag (de kleur) gebarsten is in witte haarscheurtjes.

 

Wagen is net 3 jaar oud !!!

 

Is daar nog verder iets aan te doen of wordt het overspuiten ?!?!??!?!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

had dit ook vorig jaar op mijn dak.

Dacht ook dat er barsten zaten maar bleek dat de lak vervormd was door die #@$µ£

 

Krijg je niet meer weg enkel overspuiten zijden ze op de forums..!!!! heu WHAT no way

 

volgende gedaan:

SSR 2 pad Heavy Cut

SSR 2 pad Light Cut

SSR 2 pad Soft polisch

Deze handeling heb ik herhaald tot het rezultaat bevredigend was, de lak was opgewarmd geraakt en zo zijn die plooien(lijkt op barsten) glad geraakt.

 

Je ziet het nog als je weet waar omdat de lak toch een soort plaasvorming had door de vogel shit..

 

Zelfs als de lak ECHT weg is maar de verf nog goed kan je het opvullen met vernis (zoals met steenslag verwijderen - spot repair-).

 

Losse lak verwijderen en ontvetten met eventueel IPA (99.9% Isopropyl alcohol)

Opvullen met vernis, deze komt dan dikker te staan dan de lak.

Goed laten drogen dan polijsten zoals eerder beschreven maar met SSR 3 met Haevy Cut pad of Medium pad en afbouwen naar SSR 2 en eventueel SSR 1.

Met SSR 3 zal de lak dof worden deze gaat weg als je met SSR 2 al overheengaat.

Dit doe je tot de nieuwe lak gelijk is met de orginele.

 

Bezin eer je begint

Bij mij werkte het zo maar ieder probleem vraagt soms een andere aanpak.

Suc6 :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vandaag bij schadeherstel bedrijf geweest en die gasten kunnen wonderen verrichten.

Poep is helemaal weg !!!! Ze hebben eerst met schuurpapier 2000 licht opgeschuurd en dan gepolijst. Ben er erg blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden