Ga naar inhoud
  • 0

1.9 tdi 101pk turbo spoelt niet meer op(opgelost)


Lennert

Vraag

hey mensen even vraagje

ben dit weekend naar Duitsland gegaan. toen ik lekker aan cruisen was op de Duitse autobaan (160/170) merkte ik dat er geen ik vermogen verlies had.

bergje naar beneden geen probleem maar naar boven werd toch ineens lastig. nou stonden we daar op camping alles globaal even na gekeken. kon geen kapotte slangetjes's zien turbo nog droog draaibaar en nihil speling zoals het hoort. maar hij spoelt niet mee ik hoor hem namelijk ook niet.

 

Waar op zou dit kunnen duiden? Morgen ga ik naar de garage even uitlaten lezen maar tja ik ben ongeduldig dus vraag het hier maar even. Verder loopt het blok nog goed erg zuinig geworden trouwens maar geen rook of warmer wordend motorblok.

Enig idee iemand?

 

245k op de klok

net service beurt gehad alleen melding er nog niet laten uithalen dat hij dat nodig heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

volgens mij wel ja...... Laat dit eerst goed uitzoeken alvorens je complete turbo wordt vervangen. Vaak blijkt dan achteraf dat het de klep is.... Dus kritisch vragen en even kijken of hier iemand nog meer info geeft..... Anders uit laten lezen door iemand van hier met Vagcom (kijk ff in de lijst wie er in de buurt zit en pm die persoon dan even).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

N75 kan.. MAP sensor kan, LMM ook..

 

Als je met draaiende motor het slangetje van de drukdoos van de turbo haalt en je voelt even met de bovenkant van je hand of ie voldoende zuigt kun je de N75 iig al checken.. hij moet redelijk vacuum zuigen..

 

Bij het treugzetten van het slangetje zou je het stangetje van de schoepverstelling ook moeten kunnen zien bewegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
turbo is nog steeds wel goed

zoals ik al zei geen olie of spelling of kapotte schroeven

 

Ik zou echt eerst goed zoeken voordat de dealer het advies geeft om turbo te vervangen... Zoals V-dub al zegt: eerst alles checken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden