Ga naar inhoud
  • 0

passat 2006, 2.0 (3c) Problemen en olie.


vwpassat1989

Vraag

Ik heb pasgeleden een passat 2006, 2.0 (140 pk) 3C motor gekocht.

 

Ik vind hem fantastisch rijden. Er staat op dit moment 180 000 op de teller.

 

Mijn vraag is welk problemen kunnen er ontstaan of waar moet ik vooral naar kijken? (behalve de beruchte stuurslot).

 

Aangezien ik vaak hoor dat de vw 2.0 motoren slecht zijn (tot op heden niet meegemaakt).

En dat na de 200 000 de ellendes kunnen komen voor de schakelbakken.

 

En welk motorolie is geschikt voor mijn 3c motor (5w30?)?

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

tja... is maar net of je er geluk mee hebt of niet..

 

heb zelf, opvoer pomp, tandem pomp, 2m vliegwiel kapot gehad voor de 80.000.

 

veel voorkomend:

-pompverstuivers is veel voorkomend probleem.

-2m vliegwiel zeker in combi met dsg

-tandem pomp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
aj.. de BKP is de Siemens ECU variant.. Piëzo-verstuivers ultrasoon reinigen zou een keer geen kwaad kunnen..

 

 

veel problemen met die ..... verstuivers ik begin mij wel zorgen te maken en aftewachten wanneer de mijne gaat uitvallen.

hoe kan ik zien welke soort verstuivers ik heb en wat is ultrasoon reinigen?

 

gaat dat zomaar stuk of merk je dat op voorhand?

 

alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
aj.. de BKP is de Siemens ECU variant.. Piëzo-verstuivers ultrasoon reinigen zou een keer geen kwaad kunnen..

 

 

veel problemen met die ..... verstuivers ik begin mij wel zorgen te maken en aftewachten wanneer de mijne gaat uitvallen.

hoe kan ik zien welke soort verstuivers ik heb en wat is ultrasoon reinigen?

 

gaat dat zomaar stuk of merk je dat op voorhand?

 

alvast bedankt voor de reacties

 

welke motorcode heb je... bkp hebben deze verstuivers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BMA is wel een 16v motor dus zal waarschijnlijk wel een Siemens zijn. Onder de afdekking bij de ruitewissers ligt bij de 3C de ECU, misschien kun je met een zaklamp zien of er Siemens of Bosch op staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

16 v zijn siemens verstuivers , helaas zijn da net die probleem verstuivers , als die kapot gaan dan heb je een aardige som aan je been voor die te repareren

heb ondertussen wel iemand gevonden die ze reviseerd voor een 200 euro per stuk en uitmeten voor 30 euro per stuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kan deze ze ook echt goed afstellen zodat ze onderling gelijk zijn? bij te grote verschillen kan de ECU nl niet meer bijregelen..

jep die kerel kan da

het is al nen oude man maar weet wel waar ie bij bezig is

de meeste vw's van hier in de buurd gaan al naar hem

is ergens in regio geel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 v zijn siemens verstuivers , helaas zijn da net die probleem verstuivers , als die kapot gaan dan heb je een aardige som aan je been voor die te repareren

heb ondertussen wel iemand gevonden die ze reviseerd voor een 200 euro per stuk en uitmeten voor 30 euro per stuk

 

 

zeg guy hoe kom ik eventueel met hem in contact moest het nodig zijn,liever niet natuurlijk maar je weet maar nooit.

ga binnenkort op vakantie met de wagen heeft het zin op het te laten nakijken door hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden