Ga naar inhoud
  • 0

motor stotterd na inbouw versterker


hermanesser

Vraag

Beste Forum lezers, ik heb 2 weken geleden zonder problemen een nieuwe autoradio ingebouwd, afgelopen weekend heb ik de versterkers en boxen ingebouwd en nu heb ik het probleem ( na losmaken van de accu kabel ) dat de auto tijdens het rijden als ik de koppeling intrap ( auto in zijn vrij ) het toerental effe op en neer gaat tussen de 400 en 1000 toeren, na enkele seconden is dat weer weg en en is het toerental stabiel rond de 900, verder werkt alles en loopt de auto nog goed

alleen is het kort terug vallen erg irritant en lastig met rijden in file etc.

 

wie heeft er raad over wat ik kan doen met dit probleem

 

Het gaat trouwens om een passat 1.8 20v uit 1997.

 

bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als dit het is is het toch belachelijk dat je iedere keer dat je je accu klem losmaakt

opnieuw naar de VW dealer kan rennen om je klachten die er niet waren te laten verhelpen.

 

Wat dan als je accu vervangen word, of eens een keer leeg is/ moet overstarten

weer het zelfde probleem en opnieuw naar de dealer zeker.

 

dat kan toch niet de bedoeling zijn.

 

Weet iemand hier meer over.

 

moeten we echt elke keer terug naar de dealer, kosten maken vrij nemen enz.

 

dan werk ik in het vervolg toch met de spanning erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na het losnemen van de gasklep moet je inderdaad de klep opnieuw op 0 punt calibreren, maar dat is hier niet aan de orde omdat alleen de accu los gehaald wordt.

Bij het loshalen van alleen de accu heb ik nog nooit mijn klep opnieuw hoeven te calibreren.

 

Het enige wat ik me kan bedenken (maar dan heb je wel een lompe installatie) is dat je accu slecht is en in combinatie met een zware versterker de dynamo zwaar belast en dat daarom het toerental even schommelt als de belasting van de motor veranderd door het intrappen van de koppeling.

Maar das wel een beetje ver gezocht moet ik toegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk is je gasklep vuil.

Bij mij bleef de motor zelfs niet eens meer lopen nadat de accu los was geweest. Als het goed is dan is het na een ritje wel weer een stuk beter want de ECU regelt het systeem bij. Het calibreren van de gasklep maakte bij mij geen enkel verschil, het schoonmaken van de gasklep dus wel.

 

Schoonmaken kan je met remmenreiniger doen. Spuit op een doekje en niet direct in de klep anders kan het langs de as bij de elektronica naar binnen lopen! Het gaat erom dat de afzetting helemaal weg is, ook bij de as zodat de klep weer goed en soepel sluit. Daarna voor de zekerheid de gasklep even opnieuw calibreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als alles goed gaat ga ik met de paasdagen een nieuwe versterker en woofer monteren, dan kunnen we pas echt rammen alleen weer een nieuwe voedingskabel trekken van 50qm dik.

De nieuwe versterker wordt de MTX X3000D een monoblok met 3000W RMS op 1 ohm

de nieuwe woofer wordt de Ground Zero GZNW15 38cm 6500W dubbelspoels paralel op 1 ohm.

 

ben benieuwd of de ramen en onderdelen van de passat dat kunnen verdragen.

 

Iemand nog nuttige tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als alles goed gaat ga ik met de paasdagen een nieuwe versterker en woofer monteren, dan kunnen we pas echt rammen alleen weer een nieuwe voedingskabel trekken van 50qm dik.

De nieuwe versterker wordt de MTX X3000D een monoblok met 3000W RMS op 1 ohm

de nieuwe woofer wordt de Ground Zero GZNW15 38cm 6500W dubbelspoels paralel op 1 ohm.

 

ben benieuwd of de ramen en onderdelen van de passat dat kunnen verdragen.

 

Iemand nog nuttige tips.

Neem iedere rit wat oordoppen mee.. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou om iedereen gerust te stellen, het hele verhaal voordat er nog meer vragen en opmerkingen komen over de voeding.

 

De voeding voor de bass word verzorgd door een Groundzero GZBP 12.2500 accu en een Caliber CAP 2 CIQ condensator, de rest loopt via een Caliber CAP 1 CIQ condensator vanaf de start (auto) accu.

Kabel dikte voeding 50qm, speaker kabel bass 10qm rest kabels 4qm

De kist is gebouwd van 4cm dik MDF, verschroefd, verlijmt en gekit.

 

Gehoor bescherming is niet nodig want de radio heeft afstand bed. en als ik in de auto zit staat het Bass volume op normaal niveau (regelbaar vanaf radio)

 

een GTI logo zie ik niet zitten, is meer voor de 18-25 jarigen die wel een GTI met een bass kist en versterker kunnen betalen maar niet de juiste qualiteit kunnen betalen. (meestal hard en dreunend maar absolut geen hifi). geld overigens niet voor alle GTI-GSI rijders is slecht voor 90%

 

Zodra de handel erin zit zal ik foto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Forum lezers, ik heb gisteren mijn passat laten uitlezen en het volgende kwam er uit rollen.

wie kan me zeggen wat er aan de hand is.

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,76,77

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 558 F

Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D01

Coding: 04001

Shop #: WSC 05314

3 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

P1508 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111

Component: ABS 5.3 FRONT D11

Coding: 0273004132

Shop #: BB 24303

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 919 860 A

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V07

Coding: 00142

Shop #: WSC 00000

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0T0022875

1 Fault Found:

01176 - Key

07-00 - Signal to Low

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 959 799 A

Component: Zentral-SG Komfort V41

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

End -------------------------------------------------------

 

b.v.d. Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Intermittent betekent dat de melding wel eens voor komt maar niet continu.

 

18010 = Te lage accu spanning, maar die melding krijg je ook als je de klemmen er eens af gehaald hebt.

Ik zou de melding wissen en kijken of hij terug komt. Ondertussen kun je meten of de accu nog goed is en of de dynamo nog wel geboeg spanning geeft bij stationair draaien.

 

 

17916 = te hoog stationair toerental.

Deze melding heb ik wel eens gehad toen mijn gasklephuis zwaar vervuilt was van mijn vorige 3B.

 

17978 = Storin van je start blokkering.

Zou een gevolg van de accu spanning kunnen zijn, maar komt ook wel eens voor bij mensen die een klapsleutel aftermarket ingebouwd hebben.

 

Ik zou alle meldingen wissen en kijken of ze terug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden