Ga naar inhoud

Aanschaf 2e hands passat


Appel

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

 

Ik wil binnenkort een 2e hands vw passat aanschaffen, maar ben nog jong, heb niet veel gespaard, dus het zal ongeveer neerkomen op een auto uit ongeveer 1998.

Nou staan er op internet genoeg van deze auto's die gemiddeld zo rond de 200.000 km gereden hebben.

Zouden jullie mij kunnen helpen met waar ik goed op moet letten bij een passat van deze leeftijd, en die km stand?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil sowieso een 1.8, rij nu in een golf 2 1.8, en dat rijdt toch wel een stuk beter als een 1.6 vind ik.

maar de 1.8 of de 1.8T maakt me niet zoveel uit, zie wel wat ik tegen kom.

 

En heb je misschien nog een hint waar ik op moet zoeken om dat topic te vinden? haha ik kan m niet vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf 2 weken geleden een passat 3B uit 1997 gekocht via marktplaats bij een auto handelaar.

vr.pr was € 2750,00 zag er op de foto's netjes uit en heb direct een kenteken check gedaan op de site van de RDW, NAP en de betreffende VW dealer

Zou van 1e eigenaar zijn en altijd netjes bij VW onderhouden.

dealer gebeld met de vraag of deze auto bij hun bekend was en ja dat was zo. volgens RDW 1 eerdere eigenaar klopte dus ook

alles leek te zijn zoals het in de advertentie stond.

Op de eerste plaats zou ik de advertentie dus heel goed lezen en evt controleren of de gegevens kloppen.

Bij bezichtiging bleek het een heel nette auto te zijn en was er een gestempeld dealer onderhouds boekje aanwezig dat afgestempeld was tot eind 2010.

Een proefrit gemaakt en voelde goed aan, geen speling op stuur, geen gekke dingen bij remmen, liep netjes rechtuit.

Bij terug komst alle schakelaars getest, verlichting getest, banden bekeken, motorkap open getrokken alles netjes droog ja hoor een mooi exemplaar dus.

Toen reste de onderhandeling met de auto handelaar, ik wilde mijn oude auto niet inruilen en verwachte een korting op de auto.(inruil wordt er weinig terug gegeven dus ik verkoop de zelf wel.

onderhandelen was niet al te moeilijk want binnen enkele minuten zaten we op een prijs van € 2100,00 zo meenemen.

Koop contract gemaakt, auto op naam, richting tankstation gereden en nu 2,5 week en ruim 2000 km later ben ik de trotse eigenaar van een mooie goed lopen de Passat 1.8 20V.

Ik moet zeggen dat ik zelden zo lekker en comfortabel gereden heb als nu. stoelen zitten zeer goed, stuurhoogte mooi instelbaar, voldoende ruimte achterin voor de kids

Een nieuwe auto radio erin gezet, 2 dvd schermen achterin, witte knipperlichten voor en schutbord, lexus style achterlichten gemonteerd en dit weekend de versterkers en baskist monteren.

Al met al goed bekijken, proef rijden, opties testen of alle werkt en geluk hebben.

 

Heel veel succes met het kopen van een goeie VW passat.

post-14173-1423825760,9199_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden