Ga naar inhoud
  • 0

klima unit ombouw


Rene33

Vraag

beste medeforum leden.

 

ik weet niet of er al een keertje een uitgebreid topic over geweest(ik kon het niet zo snel vinden),maar dan hoor ik het wel.

 

ik wil in mijn passat 3c,bouwjaar 11/2005,graag het nieuwe model klima paneel bouwen,nu lees ik hier en daar wel eens iets dat er wat met de bedrading veranderd moet worden,maar kan tot nu niet vinden,wat er echt specifiek gebeuren moet.

is er toevallig iemand die mij daar een duideljk antwoord op kan geven?

 

alvast mijn dank!

 

Groetjes Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

hier staat wel voldoende info lijkt mij

--> http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=884

 

enkel heb ik niet de pinbezetting in de zekeringkast gewijzigd.

Kon volgens Dreke ook op de stekker van de klima zelf, daar moest er een pin van plaats wisselen en een andere draad mocht doorgeknipt en afgeisoleerd worden. Helaas weet ik niet zo meer welke draden dit waren, anders doe je even een PB naar Dreke hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Wulfke,

 

ik had deze de manier zoals beschreven staat ,bij deze jongens al geprobeerd,maar kreeg het helaas niet helemaal werkend,kreeg geen beeld op mijn rns 510,en mijn airco zelf wilde niet aanslaan.

ik had Dreke al een berichtje gestuurd,maar helaas nog geen reactie gehad.

ik hoop dat hij reageerd.

 

Groetjes Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, hier komt het...

 

De draad van pin 16 komt op pin 20 te zitten. De draad van pin 20 mag je isoleren.

 

Dan de draad van pin 7 losmaken, en bij de draad op pin 10 bijklemmen.De draad van pin 8 eruit, en bij pin 9 bijklemmen.

 

De airco inleren door toets "AC" samen met toets luchtuistroom naar voor (3 de toets boven) indrukken.

Wanneer je aircocompressor niet gaat moet je deze ook nog inleren met de toets "AC" en achteruitverwarming (dacht ik toch zo ...)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De mogelijkheid om de instelling van je climaunit op de RNS 310 / 510 te zien...

 

Je hebt ook in de automatische instelling keuze tussen twee standen, eentje met veel ventilatie, en een zachtere stand.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je bent geweldig dreke,dit is helemaal duidelijk.

 

ik had gisteren even zitten klooien hier mee,maar kreeg geen weergave op mijn rns 510,moet ik hiervoor een bepaalde software versie op mijn rns hebben,of heeft niet elke klima unit deze functie(heb ik net weer de verkeerde zeker :cry: )

 

 

groetjes Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja dat had ik ook al geprobeerd,maar helaas zonder resultaat.

maar bedankt voor de tip.

 

Gr Rene

 

Misschien zal de RNS dan inderdaad een update nodig hebben met ander SW versie maar daar zal Dreke terug wel een antwoord op weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn antwoord heeft blijkbaar ergens een verkeerde afrit genomen, want is niet toegekomen zie ik.

 

Ik vermoed dat je SW 2660 of hoger nodig hebt, of 1300 (welke identiek is doch zonder spraakbesturing).

 

De RNS resetten kan ook door pijltje links + pijltje rchts + eject te drukken...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je verborgen menu vrijgeschakeld is : op setup drukken, dan krijg je eerst het scherm waar je poi's en dergelijke kan kiezen, blijven drukken krijg je AM/FM scherm te zien (radioinstellingen), dan nog blijven drukken, en als het goed is krijg je alle verdere instellingen te zien.

Je kan dat ook uitlezen met vagcom...

 

Verborgen menu inschakelen met vagcom : inloggen op navigatie of radio, 10 - ADAPTION, dan kanaal 50 kiezen, waarde van 0 naar 1 veranderen en opslaan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:lol: Ja gaat de goede kant op he Ronald,het wordt misschien nog eens wat met die oude passat van me. :wink:

ik kijk wel even dat ik van de week even bij je langs rij,maar dan bel ik je van te voren nog even,wanneer het jou ook uit komt.

 

Groetjes Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vanavond geprobeerd er achter te komen welke SW versie ik heb,maar kom niet in het verborgen menu,ik heb kanaal 50 van 0 naar 1 gezet,maar dan nog als ik op setup druk krijg ik alleen fm/am/DAB,maar verder kom ik niet.

 

wat doe ik nu verkeerd Dre,heb je enig idee?

 

Groet Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden