Ga naar inhoud
  • 0

Orig. Votex cv-op-afstand-setje inbouwen in 3B


Passat20V

Vraag

Hey,

 

Ik ben een beetje op zoek geslagen naar een setje om mijn CV op afstand te krijgen, is momenteel alleen met de sleutel. Nu ben ik erachter dat VW zo'n setje heeft van Votex, met die druppelvormige zendertjes met 2 knoppen (artnr: 1J0054640A).

Kan iemand mij vertellen hoe dat ingebouwd moet worden in een 3B Variant? Dus waar de module moet komen, waar ik nog een draad moet trekken/leggen en waar alles op aangesloten moet worden? Of is er zo'n setje specifiek voor de Passat of Golf4 en is het gewoon stekkertjes klikken? Ben niet zo'n held met electronica, vandaar :embarassed: . Thnx!

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb volgens mij dat setje geplaatst in de polo, maar is dat niet voor de luchtpomp CV ?? Zit dat ook op de 3B ?

Bij de polo heb ik hem gewoon achter bij de pomp ingeprikt (met de doorverbindstekker) en hij werkte.

 

Ik moet nog wel een draad naar de alarmlichten doen en ik twijfel of hij niet voor bij de deur aangesloten moet worden ook ipv achterin bij de pomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hey,

 

Ik ben een beetje op zoek geslagen naar een setje om mijn CV op afstand te krijgen, is momenteel alleen met de sleutel. Nu ben ik erachter dat VW zo'n setje heeft van Votex, met die druppelvormige zendertjes met 2 knoppen (artnr: 1J0054640A).

Kan iemand mij vertellen hoe dat ingebouwd moet worden in een 3B Variant? Dus waar de module moet komen, waar ik nog een draad moet trekken/leggen en waar alles op aangesloten moet worden? Of is er zo'n setje specifiek voor de Passat of Golf4 en is het gewoon stekkertjes klikken? Ben niet zo'n held met electronica, vandaar :embarassed: . Thnx!

 

Rens

 

 

Hoi rens

 

Dit setje is makkelijk te installeren, als je de schema aanhoud wat in het doosje zit kan er niet veel mis gaan. Ik heb zelf ook dit setje in mijn 3bvariant ingebouwd, en moet zeggen werkt prima. het kastje kan je met tirerips onder de dachboard vast zetten.

ik weet niet of er een how-to is te vinden hier op het forum , moet je effe zoeken..

Als het je niet lukt kan je natuurlijk ook op de 16april naar de sleuteldag meeting komen en dan zijn er heus wel passat genoten die het wel voor jou kunnen doen.. of misschien kan je het door de dealer laten inbouwen , maar dat kost natuurlijk wat meer euro's ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Alain,

 

Dat snap ik, met zo'n schema lukt het wel. Moet je de draden van dat setje op bestaande bedrading solderen of is het een soort kabelsetje wat je geheel met stekkerverbindingen aansluit? Ik ben er niet zo voor om in mijn bedrading van de auto te gaan knippen/solderen ofzo, ben veel te bang dat ik wat sloop :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Alain,

 

Dat snap ik, met zo'n schema lukt het wel. Moet je de draden van dat setje op bestaande bedrading solderen of is het een soort kabelsetje wat je geheel met stekkerverbindingen aansluit? Ik ben er niet zo voor om in mijn bedrading van de auto te gaan knippen/solderen ofzo, ben veel te bang dat ik wat sloop :P.

 

 

De bedrading moet je wel solderen of verbinden via een snel sluiting, er zijn geen plug en play stekkertjes bij geleverd.

Je hoeft niet te knippen hoor draadjes bloot leggen zonder te knippen kan ook, beetje goede tape gebruiken en alles zit prima.

Op de schema staat presies welke draaden je nodig hebt.. Ook ik dacht dat het niet ging lukken maar als je het rustig aan doet en goed leest, gaat het best goed komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb jij het schemaatje nog ?? waar zat de stekkerverbinding dan ??

 

 

Is die bij jouw nog niet aangesloten dan, anders effe bij mij kijken hoe het aangesloten is. Moet eens in de kelder kijken naar het doosje , hoop dat de schema er nog inzit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die in de polo had wel stekkers en zit er wel in maar ik dacht dat ie ook voorin zou moeten ivm de draad naar de alarmlichten enzo..... weet alleen niet of het aan de bestuurder of bijrijderskant zit...

 

Ga wel ff etka`n morgen.....ga maar niet die kelder in voor mij hahahaha anders kom je er nooit meer uit ben ik bang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die in de polo had wel stekkers en zit er wel in maar ik dacht dat ie ook voorin zou moeten ivm de draad naar de alarmlichten enzo..... weet alleen niet of het aan de bestuurder of bijrijderskant zit...

 

Ga wel ff etka`n morgen.....ga maar niet die kelder in voor mij hahahaha anders kom je er nooit meer uit ben ik bang...

 

 

Kan mijn kont niet meer keren in de kelder. hahah

 

Bij mij heb ik alles aan de bestuurderskant aangesloten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een jaar of 6 geleden zo'n Votex setje bij de dealer gekocht (€135) en ingebouwd.

Idd, de handleiding (die ik met de auto weggedaan heb) is voor meer typen VW's en was gewoon duidelijk.

Wel moest het deurpaneel eraf en moesten door de rubber manchet 2 draden getrokken worden om deze op de draden in de deur aan te sluiten. Ook moet het paneel onder het stuur en de kappen achter het stuur eraf om de knipperlichten met twee bijgeleverde draden met pinnetjes aan te sluiten = in de steker erbij te prikken.

Ik had de module achter het zekeringendeksel aangesloten zodat je nog bij de DIP-switches kon die op de module zaten - en heb hier ook een keer gebruik van gemaakt toen de ab niet werkte. Later hoorde ik van de dealer dat je ze soms moet synchroniseren door .. ?? 2 knoppen tegelijk in te drukken terwijl het contact aan staat?? Dat heb ik twee keeer gehad in 5 jaar tijd en 190dkm. Alles is heel gebleven en batterijtjes heb ik ook nooit hoeven wisselen. Het werkte erg fijn en de functie om de ramen te openen/sluiten (wat ook met de sleutel kan via het deurslot) via de ab is ideaal met een auto die in de zon heeft gestaan: in een keer alle ramen open om de hitte eruit te krijgen. Dat werkt (nog) niet met mijn huidge 3BG met klapsleutel die net zoveel kost als het Votex setje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden