Ga naar inhoud

  • 0

RNS 510 met firmware 3930


dreke

Vraag

Gisteren de nieuwste (beta) firmware op de RNS gezet (FW 3930). Geeft nu als versie 'D' aan ipv 'C'.

 

Om met deze firmaware te werken heb je kaart V7.1 nodig, de poi's van V7 zijn niet kompatibel met deze FW. Wel zitten op de kaartversie V7.1 beide versies van de poi's. Qua kaartmateriaal is V7 en V7.1 identiek

 

Deze firmware werkt dus niet meer met de poi's zoals we ze kennen van vorige versies, maar met een echte database (DB3 in dit geval).

 

Belangrijkste veranderingen :

- je kan nu je eigen poi's importeren van SD kaart. Er zitten nog wel bugs in de software, maar het belooft alleszins al goed...

- je kan poi's direct uit het menu 'extra' op je kaart kiezen, zonder eerst naar 'setup' enz... te moeten gaan.

- ondersteuning voor nederlandstalige spraakbesturing! (+ nog vele andere talen natuurlijk)

- je kan zonder 'verborgen menu' kaartversie en softwareversie opvragen

 

 

De definitieve versie van de FW zal 4000 worden, de definitieve kaartversie V7.0 wordt CD_7419 voor west en CD_7420 voor oost europa.

 

Wordt vervolgd....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi ik heb sinds een week een passat uit 2008 en deze bevalt mij prima ook de rns 510.

Mijn vraag is ik heb hem uitgebouwd om even naar de versie te kijken en er staat it0035680B, hw : h11 en sw :1200

Ik heb west europa V3 nu heeft een kennis van mij de originele benelux v 7 kan ik deze er zo opzetten of moet er eerst een andere firmware op.Welke voordelen kan ik met een nieuwere firmware uit de rns 510 halen alvast bedankt.

Groet Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om snel enkel voordelen te noemen :

 

Snelheidsaanduiding van de max. toegelaten snelheid

Snellere werking

Met de nieuwste firmware :

Nederlandse spraakbesturing

Laden van poi's van SD-kaart

Snelle toegang tot poi's uit menu 'extra'

 

Gemanipuleerde versie :

 

vrijschakeling van verborgen menu

vrijschakeling om DVD te kijken tijdens rijden...

 

Je hebt voor deze versie wel kaarten V7.2 nodig....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om snel enkel voordelen te noemen :

 

Snelheidsaanduiding van de max.

toegelaten snelheid

Snellere werking

Met de nieuwste firmware :

Nederlandse spraakbesturing

Laden van poi's van SD-kaart

Snelle toegang tot poi's uit menu 'extra'

 

Gemanipuleerde versie :

 

vrijschakeling van verborgen menu

vrijschakeling om DVD te kijken tijdens rijden...

 

Je hebt voor deze versie wel kaarten V7.2 nodig....

 

grtz, dre

 

Vrijschakeling voor dvd?? Is dit via software dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is deze benelux wel voor de RNS of is deze voor een MFD.

Dacht dat voor de RNS de dvd west of oost europa bevatte.

 

 

Hoi ik heb sinds een week een passat uit 2008 en deze bevalt mij prima ook de rns 510.

Mijn vraag is ik heb hem uitgebouwd om even naar de versie te kijken en er staat it0035680B, hw : h11 en sw :1200

Ik heb west europa V3 nu heeft een kennis van mij de originele benelux v 7 kan ik deze er zo opzetten of moet er eerst een andere firmware op.Welke voordelen kan ik met een nieuwere firmware uit de rns 510 halen alvast bedankt.

Groet Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De opmerking van Jaap is inderdaad terecht : de RNS 510 kent geen 'benelux', het is een DVD met ofwel West-EU ofwel Oost-EU... waarschijnlijk gaat het hier over een DX versie voor de RNS300...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke bedankt voor het antwoord hij heeft inderdaad geen rns 510 maar een 300 dacht ik dus ik hou het wel op mijn versie v3 west europa en ik zie dat het updaten van de firmware dus wel de moeite waard is mijn sw is de 1200 kan iemand mij misschien zeggen naar welke versie ik het beste kan overgaan ik ga het forum sowieso eens doorspitten om het antwoord te zoeken.

 

Groet Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ondertussen ook versie 3980 eropzitten en bijnq alles werkt perfect.

 

1 probleem!! Hij wil de kaarten 7.2 niet op harde schijf zetten. Ik zie de balk vooruitlopen maar deze begint Op einde gewoon Opnieuw. En als ik dvd uithaal krijg ik melding. Haal dvd niet uit om kaart op te slaan. Of zoiets.

 

Iemand enig idee wat te doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Belangrijkste veranderingen :

- ondersteuning voor nederlandstalige spraakbesturing! (+ nog vele andere talen natuurlijk)

Wordt vervolgd....

 

grtz, dre

 

Ik heb net een nieuwe RNS510 in ontvangst mogen nemen :D , nadat mijn oude vorige week was gestolen :angry: . Ingebouwd door PON en voorzien van de laatste software. Alleen werkt de spraakbesturing niet in het Nederlands :( , maar nog gewoon alleen in het Engels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even als vervolg op de laatste post; ik begin een beetje te twijfelen of PON wel de laatste versie van de software heeft geinstalleerd. Als het goed is moet ik nu zelf een database met POI's kunnen laden.

Ik heb op mijn SD card een .db3 bestand gezet in de map PersonalPOI

Als het goed is moet op de RNS in het Setup menu 'Navigatie' nu een button 'my personals POI's' o.i.d. staan, maar bij mij staat daar niets.

 

Kan iemand aangeven of dit inderdaad de manier is om de POI database te laden? Zo ja, ga ik maar eens met PON bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de laatste software hebt krijg je bij het lang drukken op setup naast het radio menu ook het 'versie' menu, waar je de softwareversie en kaartversie kan opvragen. Ook in het menu 'extra' bij navigeren moet je direct de poi's kunnen kiezen. En de nederlandse spraakbediening moet werken...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn RNS 510 wil geen sd kaart lezen.

Ik heb verschillende merken en capaciteiten geprobeerd en ook verschillend geformatteerd, maar iedere keer krijg ik een sd kaart fout.

Is het mogelijk poi bestanden vanaf dvd of cd te laden ???

Ik heb db3 bestanden gemaakt met Meine_POI_Sammlung

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga morgen PON bellen, want ook het lang drukken op setup had ik ergens gelezen en dat geeft alleen maar FM en AM en niet de versienummers die er inderdaad moeten staan bij de laatste versies.

 

PON erkent dat er een nieuwere versie van de software is, maar deze wordt door VW alleen op de RNS510 gezet van het nieuwe model Passat.

Ik heb wel de nieuwe kaarten (v7.2) erop gekregen. Inmiddels heb ik de SW3980 'geprobeerd' en dat werkt probleemloos (nieuw logo, NL spraaksturing en POI-database). Wel spannend want ik dacht dat de harde schijf opnieuw geformateerd zou worden en ik heb geen DVD van de kaarten (kreeg ik er niet bij van PON), dus dan zou ik weer terugmoeten naar V6, maar gelukkig staat de kaart er nog op en ook de muziek en de geheugenplaatsen.

 

Volgens mij is wel het plaatje (visualisatie) van de Passat aangepast als de voor- en achteruitsignalering (parkeerhulp) aanstaat. Het lijkt mij een plaatje van de nieuwe Passat. Dat zou een reden kunnen zijn waarom VW deze versie niet in de C3 installeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden