Ga naar inhoud
  • 0

Distributieketting vervangen door de VW dealer


tanisha

Vraag

Eind januari 2011 heeft de VW dealer de distributieketting van mijn passaat variant 2.3 V5 vervangen. Nu reed ik afgelopen zondag op de groteweg en tot mijn schik zag ik alle toeten en bellen op mijn deskboard dat ik moest stoppen. Onder mijn motorkap gekeken en zag dat mijn v-snaar volledig kapot was. Later hoorde ik van een monteur dat er ook een spanningsspool (ik weet niet precies de naam) af was gebroken. Mijn vraag is kan ik de garage verantwoordelijk stellen voor deze schade. Moeten ze de v-snaar demonteren als ze de distributieketting vervangen of heeft dit niets te maken met deze reparatie. De garage vertelde mij dat de v-snaar gewoon aan de motor blijft en dat ze daar niet aangekomen zijn. Dus dat hun niets te verwijten is.

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Jos,

 

 

Het is even handig dat je jezelf even voorstelt in de rubriek; "ik ben.... ik rij...". Daar kun je aangeven welke auto je hebt en welk type motor e.d. in je auto ligt. Dit is niet verplicht maar is wel handig en wordt erg gewaardeerd door de mede-forumleden.

 

Het lijkt mij niet dat de distributieriem hier direct mee te maken heeft....

 

In ieder geval succes met dit vervelende probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Fopperr,

 

Voor het eerst op de forrum. Maar in mijn verhaal staat mijn passaat variant 2.3 V5. Het gaat er mij om of tijdens de reparatie de distributieriem gedemonteerd wordt en dat ze misschien bij het monteren of terug zetten van de motor fouten zijn gemaakt zodat er schade is ontstaan.

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De V-riem zit aan de andere kant(voorkant) dan de distributieketting(achterkant). Als je het bij de dealer hebt laten doen gaat meestal de motor eruit.. Op de reparatie bij VW zit 2 jaar garantie.. dus terug naar de dealer voor garantie..

 

Een V-riem loopt nl niet zomaar kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is de snaar er ook een keer afgelopen: dat was onderweg van oostenrijk naar huis, bij -20. De spanner was door de jaren heen vast gaan zitten, en bij -20 was de snaar "iets korter" en is hij geknapt (ineens heeeeel veel lichtjes op je dashboard). Dus het kan spontaan gebeuren.

 

Echter, de garage zal de snaar eraf hebben gehaald, en waarschijnlijk te strak gemonteerd oid. of in ieder geval niet gekeken of de spanner vast zat. Dus ik zou teruggaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden