Ga naar inhoud
  • 0

Antenne versterker variant 2010


R-line

Vraag

Wie weet wat voor een antenneversterker er nu echt in een Passat variant 3C bj 2010 hoort als je een niet OEM radio gebruikt :?:

Ik ben bij diverse VW dealers geweest maar ze weten het geen van allen. De onderstaande opties heb ik gekregen maar wie spreekt de waarheid.

 

Passieve versterker met 2x Fakra?

Actieve versterker met 2x Fakra?

Passieve met diversity en 2x Fakra?

 

De bovenste 2 maar dan met 1x Fakra?

 

Ik word er een beetje moedeloos van dat een dealer geen antwoord weet op een toch simpele vraag lijkt mij :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In de auto zitten drie fakra aansluitingen, 1x GPS op het dak, 2x antenne in de zijruiten, links en rechts, dus ik moet volgens mij van die 2, links en rechts naar 1x DIN aansluiting op mijn radio. Dit kan via een versterker actief/passief met en zonder diversity. Dit heeft dus volgens mij niets met het aantal aansluitingen op mijn radio te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De links is de hoofdantenne, de versterker die daaraan zit heeft 2 ingangen : 1 AM en 1 FM. De rechtse heeft geen AM.

 

Volgens mij kan je niet zonder die versterker.... (die zit aan de C-stijl naast de ruit gemonteerd).

 

Als je de twee antennes wil aansluiten zal een een diversity switch moeten plaatsen vrees ik...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Dre, ik had inderdaad ook het idee dat ik deze zou moeten plaatsen om van beide antennes gebruik te kunnen maken. (volgens mij heb je dan ook betere ontvangst). Het is toch belachelijk dat ze bij de vw dealers niet weten hoe het nu echt moet, je krijgt de meest afwijkende antwoorden. Zit deze diversity switch normaal gesproken in de RNS 310 /510?

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij MFD2, RNS510 zit die zeker ingebouwd. Waarschijnlijk ook bij de 310 en 315, daar ben ik niet 100 % zeker van, maar ik veronderstel het.

 

Bij mij zat origineel een RNS300 in, die werkte alleen met de linker antenne, rechts zat geen versterker of kabel gemonteerd...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden