Ga naar inhoud
  • 0

Schroefkit keuze 3bg


vw_phille

Vraag

Hi Allemaal,

 

Ben op zoek naar een schroefkit voor mijn passat 3BG. Heb zelf al wat research gedaan maar niet al mijn vragen worden beantwoordt. de rode vraag is toch wel één van de belangrijkste voor mij.

Volgende zijn mogelijk keuzes... ik wil zeker niet van die "rommel" van 150€ voor een set, comfort is voor mij het belangrijkste, met minimum 45mm verlaging.

 

KW Variant 1 enkel in hoogte regelbaar RVS verkrijgbaar extra (niet basicline)

KW Streetcomfort hoogte + hardheid RVS ????

KW Variant 2 hoogte + hardheid RVS verkrijgbaar extra (niet basicline)

Eibach pro street S hoogte +??? ook maar 1 soort? RVS standaard

Bilstein B14 hoogte RVS (coating)

Bilstein B16 hoogte + hardheid RVS (coating)

 

Wat met Weitec en AP? Proberen waard? Of voor zulke auto toch beter voor bovenstaande merken gaan?

 

Als je bovenstaande zou rangschikken in fucntie van comfort? Welke is de zachtste welke de hardste?Wat is het exacte verschil tussen streetcomfort en variant 2. (uiteraard de hardheid, maar ook hoogte verstelling, klopt het dat een streetcomfort maar 4cm zakt? En is dit werkelijk zo of is dit op papier zo?)

 

 

Uiteraard zou ik wel graag door de keuring kunnen met de papieren.(GOCA attest + montage verslag) Is dit het geval voor alle schroefsets.

 

Auto:passat 3BG variant 2003, automaat TDI 130pk 2WD,

rijd in de zomer op 19": 8.5 5x112 et48 met 215/35/19, in de toekomst wel 225/35/19.

in de winter: 17" phoenix sinds begin deze week :mrgreen:

 

groeten,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
KW1 schroefset is goed genoeg. Maar wil je meer comfort zou ik gaan voor eibach

 

heb je dan met beide sets al gereden ofzo?

(want de dempers zijn blijkbaar dezelfde, de veren zijn wel anders.)

 

Ik zie nergens enige reactie op bilstein, af en toe over de B16, maar nooit over de B14.

 

Dus alle info is welkom.

grtn,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maatje van me heeft passat 3bg variant tdi met eibach schroefset is wat comfortabeler dan KW.

 

Rijdt zelf KW variant1 en dat rijdt ook super, maar is iets stugger.

 

Weitec kun je ook nemen, maar die vind ik persoonlijk nog stugger(maatje van me rijdt Bolf met weitec) en heeft alleen ingaande demping. KW en Eibach hebben ook zijwaardse demping is mij verteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lager als 45mm en comfort behoudt is niet mogelijk. De street comfort verlaagt tot 45mm. Het kan lager, maar dan moet je de stelring achter verwijderen en vervangen door een eigen gemaakte ring, zodat je 8mm extra kunt verlagen. Dat heb ik een tijdje gehad zoals je weet, maar dat reed achteraf gezien nu ik de auto weer hoger heb staat minder goed.

 

Bilstein heeft een ander prijskaartje, vandaar dat er minder mensen ervaring mee hebben.

 

Dempers van Eibach zijn soms gemonteerd in KW fabriek, maar dat zegt niets over het dempingskarakter van de demper.

 

Weitec kun je ook nemen, maar die vind ik persoonlijk nog stugger(maatje van me rijdt Bolf met weitec) en heeft alleen ingaande demping. KW en Eibach hebben ook zijwaardse demping is mij verteld.

 

Zijwaardse demping? Wat bedoel je daarmee?

 

Uitgaande slag is de eerste stap wat instelbaar is. Duurdere sets hebben de mogelijkheid om ook de ingaande slag in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op het Duitse Passat forum had ik ook wel positieve berichten gelezen over DTS schroefsets (is AP) vonden ze daar ook comfortabel.

DTS is onder dat label wat goedkoper als het "oorspronkelijke " AP.

 

Maar zoals altijd, wat de één sportief vind, kan de ander als comfortabel ervaren.

 

Zelf heb ik geen ervaring met een schroefset, of het moet het schoonmaken en bewaren zijn van degene die onder mijn werkbank ligt. Someday...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op het Duitse Passat forum had ik ook wel positieve berichten gelezen over DTS schroefsets (is AP) vonden ze daar ook comfortabel.

DTS is onder dat label wat goedkoper als het "oorspronkelijke " AP.

 

Maar zoals altijd, wat de één sportief vind, kan de ander als comfortabel ervaren.

 

Zelf heb ik geen ervaring met een schroefset, of het moet het schoonmaken en bewaren zijn van degene die onder mijn werkbank ligt. Someday...

 

Wordt wel eens tijd frank!!! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

naar Marcel geluisterd en voor de KW streetcomfort gegaan.

 

man man wat een comfort, zelfs veel beter als de originele dempers met -3cm veren van eibach. (uiteraard wel een prijskaartje)

maar dat hebben we er voor over.

 

ga hier nog veel van genieten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden