Ga naar inhoud
  • 0

ombouw naar tacho met tft FIS


Rene33

Vraag

Beste Forum leden,

 

na het inbouwen van mijn oem xenon,compleet met AFS,en Alwr,ben ik toe aan mijn volgende project,alleen heb ik daar wat advies bij nodig,en hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

ik wil graag een tacho inbouwen met een tft display,nu is mijn vraag maakt het uit welk type ik neem,en waar moet ik verder op letten,ik had al gelezen dat er een aanpassing moet gebeuren aan de stekkers,maar kan ik verder nog problemen verwachten.

ik heb nu al een tacho met groot FIS,dus alle sensoren zijn aanwezig,het gaat om een benzine uitvoering.

 

Groetjes Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Rene,

 

De tacho die jij bedoeld is waarschijnlijk een CC tacho of eentje van een passat 3AA.

(Ik heb er 1tje van de CC in zitten - Bootje Ronald hier heeft er 1 van de nieuwe 3AA)

Wel opletten dat deze witte achtergrondverlichting hebben, dus als je geen RNS510 hebt gaat dat niet mooi zijn met de rest.

Ook de klima displaytjes zijn dan storend.

 

Let ook op dat deze tacho's enkel te programmeren zijn met VCDS wanneer deze een kilometerstand heeft kleiner dan 100. indien er meer dan 100 kilometers op staan is deze niet meer aan te passen met VCDS. Dus meestal zijn de 2de hands tacho's niet echt geschikt, ze zijn wel aan te melden maar het is (nog)niet mogelijk de km stand aan te passen.

Er zijn wel bedrijven die ze aan kunnen passen maar vreemd genoeg zitten deze enkel in het noorden van nederland.

 

Een nieuwe tacho kan je wel scoren bij Dreke hier, wel best prijzig maar daar heb je wel wat voor.

Een nieuwe tacho-cover heb je ook nodig (heb ik nog liggen als je er 1tje nodig hebt).

 

idd is er een nieuwe stekker nodig en moeten er verschuivingen gebeuren qua pinbezetting

 

ook ga je moeten opletten op wel type gateway je hebt want niet alle types zijn geschikt om te communiceren met de witte tacho's

 

hier een uiteenzetting van Dreke

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=111&t=35326

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi wulfke,bedankt voor je reactie.

ik zit er aan te denken om er inderdaad 1 van een CC in te bouwen,vraag me alleen af of ik dan ook nog op moet letten welk type ik moet hebben,of maakt dat niet uit?

ik heb nu een c versie gateway,maar heb er nog 1 liggen van een passat,en dat is een E versie,en 1 van een golf 5,en dat is geloof ik G versie,weet jij of dat voldoende is,of moet hij nog nieuwer zijn?

mocht ik een cover nodig hebben zal ik me zeker melden bij je.

 

groeten Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hatsikidee...

 

viewtopic.php?f=104&t=36148&start=75

 

In dit topic vind je de plaatjes; ik vind de blauwe climaverlichting juist mooier staan bij de navi en teller dan die 'saaie' CC-climaunit. Maar goed, ieder (gelukkig) zijn of haar smaak.

 

Qua type tacho en evt. Gateway kun je je het best even tot Dre wenden. Hij heeft voor mij alles keurig besteld, gemonteerd & geprogrammeerd. Hij levert voor nette prijzen, daar ga je waarschijnlijk niet voor op eBay slagen. Ik had bij Dre een nieuwe teller besteld. Kan niet fout gaan...

 

Hou je ons op de hoogte? Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoi wulfke,bedankt voor je reactie.

ik zit er aan te denken om er inderdaad 1 van een CC in te bouwen,vraag me alleen af of ik dan ook nog op moet letten welk type ik moet hebben,of maakt dat niet uit?

ik heb nu een c versie gateway,maar heb er nog 1 liggen van een passat,en dat is een E versie,en 1 van een golf 5,en dat is geloof ik G versie,weet jij of dat voldoende is,of moet hij nog nieuwer zijn?

mocht ik een cover nodig hebben zal ik me zeker melden bij je.

 

groeten Rene

 

Gateway zou vanaf type E moeten werken dus met die G zit je dus wel goed.

Ikzelf heb er een K in gezet.

Verder moet je bij het type opletten dat de code begint met 3C8 dan heb je zeker een CC tacho

ook zien dat je een type hebt dat geschikt is voor een benzine wagen (schaalverdeling en toerental zijn anders dan bij een diesel)

 

3C8 920 880 G is voor een diesel

3C8 920 880 F is voor een benzine

 

er zijn ook tacho's die er net hetzelfde uit zien maar de code begint met 3C0

dat zijn dan de witte tacho's uit een passat 3C met witte verlichting maar die hebben dan meestal een dot matrix display

 

bv 3C0 920 871 T (diesel)

 

 

als je iemand of een bedrijf zou kennen die de km-stand van een gebruikte CC-tacho kan aanpassen dan heeft BM-onderdelenschop een CC tacho liggen voor 175eur

http://www.bm-onderdelenshop.nl/passat/passatcc/interieur/klok.html

 

hier ook een linkje naar een inbouwhandleiding

--> http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=890

 

Maar zoals Ronald al aan gaf kan je best eens contact opnemen met Dreke hier. Die kan nieuwe tacho's aankopen met 0km op de teller en dan heb je zeker geen problemen (maar wel prijzig maar dan ben je ook zeker dat de km-stand de juiste is)

Ook de inbouw kan hij voor je doen (heeft er nu zo een 4 tal ingebouwd waaronder ook bij mijn passat).

Ook komt er redelijk wat VAG-com aan te pas om de KI in te stellen met de gegevens van km-stand, stand tot volgend onderhoud enz. Aanmelden in nieuwe gateway enz enz...

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden