Ga naar inhoud

Embleem verwijderen


Raffie

Aanbevolen berichten

Lezers, :D

 

Ik wil graag een embleem van mijn auto halen, het embleem op de kofferbak. Nee niet het VW logo want dat blijft natuurlijk.

 

Misschien heeft iemand een goede tip om deze er veilig en vooral netjes en lijmloos af te halen.

 

En hoe krijg ik de evt lijmresten weg ?

Aceton ?

 

Wie oh Wie heeft raad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je pakt 1 van jou zeevishengels en knip daar een willekeurig stukje vislijn van zo'n 50 cm vanaf. (liefst zonder haakje :lol: )

met dat draadje kun je zo achter je letters langs zagen.

vervolgens met een föhn de lijmresten warm maken en met je vingers de lijm wegscrollen.

en anders een beetje terpetine gebruiken.

dus geen wasbenzine of aceton....... of je moet er dan gelijk een potje commandant bij halen :wink:

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste is om het logo van tevoren al te verwarmen met een föhn/verfbrander (niet te warm!).

 

Zo laat de lijm wat makkelijker los, en heb je minder resten op de lak zitten als het logo eenmaal eraf is. Daarna even de lijmresten verwijderen met je vinger en/of wat wasbenzine.

 

Vergeet niet de plek daarna even van wat was te voorzien. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Turbo,

 

Bedankt voor de tip....!

 

Maar ik zie dat je schrijft dat er was over moet, krijg ik dus een doffe plek daar als het embleem weg is ?

 

Want we willen natuurlijk geen vlek op de auto.

 

Welke was kan ik dan gebruiken, ik heb wel cleaner hier of de wax vd wasstraat ....sorry heb nog niet veel ervaring met poetsen en het gebruik ervan. In NL bracht ik hem weg, maar dat kennen ze hier in Noorwegen niet. Dus ja....moet ik hem zelf onderhouden.

 

pffffffff :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Turbo,

 

Oke....

gaan we nu eens doen....

 

Kun je me een beetje vertellen wat en welke ik was ik moet gebruiken.

Ik heb hier Turtle Rubbing Compound Heavy duty restorer. is dat iets ?

 

Ja sorry in was en wax en cleaner ben ik absoluut niet thuis.

 

En Turbo.... stuur je me nog effe 1 of 2 foto's van jouw mooie auto ??

Raffie@zeevisland.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het turtle spul dat je noemt lijkt me een beetje 'heavy' (lees: grof) spul.

Geen goed plan dus op een nieuwe auto.

 

Misschien hebben ze bij een autobedrijf in de buurt een flesje was, waar je je vingertop even in kan duwen. Scheelt een fles was kopen. :wink:

Zij zullen dan ook wel iets hebben voor nieuwe/jonge lakken.

 

Foto's stuur ik je z.s.m., de auto is echter van mijn vader. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het echte supergoede spul zullen ze niet hebben, dunkt mij.

 

Turtle wax heeft wel vrij goed spul. Belangrijkste is dat het geschikt is voor nieuwe lakken/lak in goede staat. Als het te grof is, is dat niet goed voor je nieuwe lak.

 

Turtle kleurwas werkt wel vrij goed, weet echter niet welke kleur jouw Passi heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen terpetine gebruiken, maar wasbenzine.

Verder heb je nog genoeg andere middeltjes bij de betere automateriaal zaken. Ik weet niet of je een paar goeie hebt in Noorwegen.

 

Maar wat je ook besluit te gebruiken... beter eerst testen aan de binnenkant van je kofferbak ruimte ofzow.. of bij je reserve wiel daar. Dan kijken of de lak er wel op blijft zitten, want soms is het echt zo verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat je ook besluit te gebruiken... beter eerst testen aan de binnenkant van je kofferbak ruimte ofzow.. of bij je reserve wiel daar. Dan kijken of de lak er wel op blijft zitten, want soms is het echt zo verdwenen.

 

precies en met die ervaring gebruik ik dus alleen terpetine en GEEN wasbenzine.

Heb het bij mijn auto ook gedaan.

Ziet er absoluut niks van. Zelfs niet met wax eroverheen geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ik ben stout geweest en heb gewoon die 3M Cleaner-spray gebruikt. Deze spray is op Citrus-Basis en verwijdert vele vlekken, zoals lijm, teer, olie en stickers. Ik heb het geprobeerd en er is niet meer van te zien.

 

Spray of een theedoek gedaan voorzichtig overheen gewreven en wala alle lijmresten zijn weg.

 

Ik kwam deze tip tegen op een engels forum en ik had deze spray toch al staan.

 

Dus alles is er netjes af..!

 

Bedankt voor jullie moeite !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo...

 

Ik heb het zelf gedaan helemaal niks met een Fohn ofzo als je goed kijkt heb je op de letters een KLEIN deukje dus pak je een schroevendraaier die erin past een doek eromheen en eraf trekken... de Tape met wat wasbenzine eraf halen en laaterna als je wilt ff waxen.. je ziet er niks meer van.

 

 

Groeten ChromPassat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden