Ga naar inhoud
  • 0

Weitec schroefset lager krijgen achterzijde.......


remco.vd.eijnden

Vraag

wil mijn Weitec schoefset iets lager zetten. voor heb ik zat schroefdraad over om hem lager te leggen. maar achter staat hij al op zijn laagst. nu kan ik de stelring er nog tussenuit halen om nog 1,5 cm lager te kunnen, maar dat is eigenlijk niet genoeg :? nu is mijn vraag....kun je de veer ook vervangen voor 1 van een ander merk die korter is? zoja welke en wat voor merk. en is het niet slecht voor de schokbreker?

 

het is voor een passat 3bg 1.8 T

 

Groeten Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben in de fabriek bij KW/Weitec geweest en daar gaven ze een voorlichting juist over de mogelijke verlaging. Daarbij werdt dus gevraagt waarom bud-merken zoals V-Max wel lager kunnen. Antwoord was dat de mogelijke verlaging technisch gezien niet goed was voor de wielgeometrie, oftewel, de auto rijdt met een verdere verlaging voor geen meter. Deze mening kon ik wel delen aangezien ik hier ook auto´s krijg die verder verlaagd dan goed is en deze rijden inderdaad niet goed.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben in de fabriek bij KW/Weitec geweest en daar gaven ze een voorlichting juist over de mogelijke verlaging. Daarbij werdt dus gevraagt waarom bud-merken zoals V-Max wel lager kunnen. Antwoord was dat de mogelijke verlaging technisch gezien niet goed was voor de wielgeometrie, oftewel, de auto rijdt met een verdere verlaging voor geen meter. Deze mening kon ik wel delen aangezien ik hier ook auto´s krijg die verder verlaagd dan goed is en deze rijden inderdaad niet goed.

 

Jos.

 

dat kan wel zo zijn maar dan snap nog niet dat hij voor veel meer kan zakken als achter :? en een setje van KW kan de achter niet lagen als een weitec setje...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de stelring verwijderd, dan is het ruimteverschil tussen de binnendiameter van de veer en buitendiameter van de overgebleven deel te groot.

Bij mijn KW set is de schokdemper aan de voorzijde bijna volledig voorzien van schroefdraad: als je het schroefdraad maximaal benut staat de auto op de grond. De hoeveelheid schroefdraad zegt dus niet zo veel.

 

Een veer is gemaakt voor een bepaald bereik, als je daar van gaat afwijken werkt de veer niet meer goed.

 

Ik heb een tijdje gereden met een vervanger voor de stelring aan de achterzijde, zodat de auto 8mm lager kwam te staan. Sinds een paar weken heb ik de stelring weer teruggeplaatst en rij weer met de maximaal verlaging van 45mm en dat bevalt mij stukken beter. De auto veert tenminste weer een beetje en dat bevordert het rijgedrag enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je de stelring verwijderd, dan is het ruimteverschil tussen de binnendiameter van de veer en buitendiameter van de overgebleven deel te groot.

Bij mijn KW set is de schokdemper aan de voorzijde bijna volledig voorzien van schroefdraad: als je het schroefdraad maximaal benut staat de auto op de grond. De hoeveelheid schroefdraad zegt dus niet zo veel.

 

Een veer is gemaakt voor een bepaald bereik, als je daar van gaat afwijken werkt de veer niet meer goed.

 

Ik heb een tijdje gereden met een vervanger voor de stelring aan de achterzijde, zodat de auto 8mm lager kwam te staan. Sinds een paar weken heb ik de stelring weer teruggeplaatst en rij weer met de maximaal verlaging van 45mm en dat bevalt mij stukken beter. De auto veert tenminste weer een beetje en dat bevordert het rijgedrag enorm.

 

en als je de stelring laat zitten en een kortere veer plaatst....? weet niet of ze van Weitec kortere veren hebben....heb wel gelezen dat je er ook kortere veren van FK kunt monteren. maar weet niet welk type of lengte je het besten kunt gebruiken ervoor :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat mij verteld werd bij KW en ook logisch is, is wanneer de auto zover verlaagt wordt de auto misschien wel mooier oogt. Echter de wegligging is dan echt bagger. De dempers kunnen de korte veerweg niet aan (slaat door, daardoor wordt het zelfs gevaarlijk) Ook klopt de geometrie niet meer, hier is geen uitlijnen tegen bestand, alles valt compleet buiten zijn waarden.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De dempers kunnen de korte veerweg niet aan (slaat door, daardoor wordt het zelfs gevaarlijk) Ook klopt de geometrie niet meer, hier is geen uitlijnen tegen bestand, alles valt compleet buiten zijn waarden.

 

Jos.

 

Dat de dempers het niet meer aankunnen is dus ook wat ik ervaar: de auto heeft nu weer veerweg (ook al scheelt het maar 10mm) en de demper heeft tijd om zijn werk te doen, waardoor de auto meer in balans is. De auto helt door de verhoging iets meer over, maar dat is eventueel op te lossen door een dikkere stabilisatorstang te monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden