Ga naar inhoud
  • 0

slot achterklep stuk


passateigenaar

Vraag

Hallo,

Een tijdje geleden ging het verklikkerlichtje" open kofferdeur" steeds aan en weerklonk er ook om de x-aantal minuten( soms seconden) een vervelende pieptoon . Bij controle bleek de kofferdeur steeds goed dicht te zijn . Na twee dagen was het probleem plots voorbij en is gedurende weken niet meer teruggekomen . Tot 2 weken geleden helaas, toen ging het lichtje weer branden . Maar nu krijg ik het kofferdeksel ook zonder sleutel niet meer open, de afstandsbediening werkt hier dus niet meer op . Sinds gisteren echter brandt het verklikkerlampje niet meer maar het probleem zit er dus nog wel . Ik wil dit probleem zo vlug mogelijk opgelost zien en maakte dus onmiddellijk een afspraak bij de VAG dealer, maar ik kan pas komen eind januari . Nu was mijn vraag : vermits er waarschijnlijk een probleem zit bij het kofferslot wil ik daar eens naar kijken, MAAR... ik weet niet hoe ik daaraan moet geraken . Ik weet niet hoe de binnenbekleding van het kofferdeksel eraf moet om het slot bloot te leggen . Kan iemand mij dit eventueel stap voor stap uitleggen of weet iemand soms wat het echte probleem kan zijn . Ik laat normaal gezien mijn auto altijd bij de VAG dealer onderhouden, maar ik wil toch ook eens zelf proberen . Het gaat over een passat break bouwjaar 2004 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Drupt er niks uit of ruik je geen ruitsproeiervloeistofluchtje? De slang gaat vaker kapot en het messing buisje dat door het mechanisme heen loopt ook. Doet je spoeier het nog of draait hij mee met de wisser?

 

de klepbekleding kan er overigens zo af. Moet de klep wel open voor zijn. Is een howto hier ergens. Zitten in ieder geval schroeven in de verzonken handgrepen aan de binnenzijde en de klemmen zijn nogal straks, dus je moet als alle schroeven eruit zijn flink trekken (met beleid).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat ook gehad met een passat 2002. Als je je achterbank neerklapt kun je in de kofferruimte kruipen en handmatig het slot openen.

De bekleding zat er met een soort klemmetjes op, dat was vrij eenvoudig te verwijderen.

Het slot vervangen stelde ook niet zoveel voor ( ben zelf ook een leek op autogebied) maar dat had ik vrij snel klaar.

Het slot kostte volgens mij iets van €20,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een oud topic kicken..

 

Bij mijn toekomstige Passat is ook het slot defect, althans de kofferklep valt niet meer in het slot. Hij doet niets meer, ook als je de handel indrukt, hoor je het normaal klikken, maar dat doet hij nu niet.

 

De schakelaar in het bestuurdersportier doet ook niets.

 

Vandaag is het slot vervangen vertelde de eigenaar mij, maar tot nog toe zonder resultaat. Ook de slotvanger is vervangen, maar het probleem is er nog steeds.

 

Enige optie die er nu voorlopig is, microswitch vervangen en dan moet alles weer in orde zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet volgens de dealer de computer vervangen worden :?::!:

 

Lijkt me toch sterk, of is dit realiteit ? Als de microswitch geen uitkomst bied, zal de wagen naar de dealer gebracht worden en daar onderzocht en hersteld worden. Daarbij komt dan het vervelende aspect, dat ik de auto nog niet kan rijden en ik moet van de week uiteraard weer werken en het weekend gaan we nog naar Landal. Ook kon de eigenaar niet zeggen wanneer de dealer er dan tijd voor had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden