Ga naar inhoud
  • 0

Lichtschakelaar met AUTO en CHLH


roelh

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ben van plan om een CHLH bij jeroen te kopen en in m'n Passat 3BG te bouwen.

Nu leek het me mooi om deze te laten werken met z'n lichtschakelaar:

Licht1.jpg

 

ten eerste, past z'n schakelaar in mijn passat 3BG? Als dat zo is, is het moeilijk te maken als de schakelaar op AUTO staat dat de lichten gaan branden als het donker is/wordt...?

 

Bedankt!

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De sensor bepaalt of je CHLH wel of niet werkt. Dus bij daglicht werkt ie niet, als het donker is wel. Nu heb ik hem eraf gelaten, dus die van mij werkt altijd. Maar je hebt alsnog een stroompje nodig om de module te activeren, zoals een signaal van je CV. Dit signaal dien je constant te hebben in jouw geval... Maar zou zo'n module ook niet te krijgen zijn? Als je de schakelaar kunt bestellen, misschien ook wel zo'n module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien dom; maar ik snap even neit wat je met een Module bedoeld.

Welke zou ik moeten kopen dan? Na ik denk dat ik anders probeer om een stroompje te geven.

Ik heb anders hier nog Elsawin...ff kijken hoe het in de tekening staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze schakelaar werkt normaalgesproken met het CANbus systeem. Dus als je schakelaar op 'auto' staat, dan ziet je regen/lichtsensor dat het donker/licht is en stuurt een signaal naar de CAN gateway die vervolgens de handel doorstuurt naar je schakelaar waarop je schakelaar je licht schakelt.

 

Dus je zal ervoor moeten zorgen dat er een 'puls' naar de schakelaar gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er ook niet helemaal los op, maar ik neem aan dat in een auto waarbij een dergelijke schakelaar standaard is ingebouwd, er ook een module (wellicht geintegreerd in de comfort-module) is ingebouwd om het licht automatisch aan te kunnen doen. Als je een dergelijk systeem werkend hebt, dan is het aansluiten van de CHLH module redelijk eenvoudig. Maar ik betwijfel of je het zo kunt laten werken. Wellicht dat er anderen zijn die er meer van weten. Groovejunk, bedankt voor de uitleg, duidelijk verhaal!

Zelf heb ik de CHLH op de mistlampen aangesloten. Signaal komt van de CV. Met VAGCOM anti-carjack geactiveerd. Dus nu gaan de mistlampen aan zodra ik de sleutel uit het contact trek. Ook wanneer ik wegrij en de anti-carjack treedt in werking, gaan de mistlampen voor 30 seconden, daarna gaan ze weer uit. Ideaal dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar ze gaan ook aan als anti carjack geactiveerd wordt?

Lijkt me niet echt fijn...Als ik rijd dat de lichten aangaan en na 30 seconden weer uit..

Het moet alleen als ik de deur op slot doe of open doe.

En natuurlijk als ik de sleutel uit het contact haal en de deuren open springen...

Maar tijdens het rijden dicht doen ze dat ook?

 

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de stroom van de handgreep van de 3BG achterklep geschakeld op de binnenverlichting(massa geschakeld)

Ik kan dus alleen de klep bedienen/openen als de binnenverlichting geactiveerd word door een deur of de AB, NIET als ik met de knop de binnenverlichting aan zet.

 

Misschien is het (dus)een beter idee de CHLH te schakelen op de binnenverlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen dat snap ik, dat staat er totaal los van.

Ik denk dat het aansluiten van de CHLH zelf geen probleem moet/mag zijn.

 

Alleen nu wil ik graag als bijkomstigheid, wat ik dus leuk vindt een lichtschakelaar in de auto bouwen met AUTO erbij, die aangaat als het donkerder wordt.

Aangezien dit niet standaard is in de 3BG DENK ik dat het gemaakt KAN worden, beetje solderen denk ik zo?

Nu hoop ik dat er hier techneuten zijn die weten hoe het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb de stroom van de handgreep van de 3BG achterklep geschakeld op de binnenverlichting(massa geschakeld)

Ik kan dus alleen de klep bedienen/openen als de binnenverlichting geactiveerd word door een deur of de AB, NIET als ik met de knop de binnenverlichting aan zet.

 

Misschien is het (dus)een beter idee de CHLH te schakelen op de binnenverlichting.

 

 

Waarom heb je dat zo gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Neen dat snap ik, dat staat er totaal los van.

Ik denk dat het aansluiten van de CHLH zelf geen probleem moet/mag zijn.

 

Alleen nu wil ik graag als bijkomstigheid, wat ik dus leuk vindt een lichtschakelaar in de auto bouwen met AUTO erbij, die aangaat als het donkerder wordt.

Aangezien dit niet standaard is in de 3BG DENK ik dat het gemaakt KAN worden, beetje solderen denk ik zo?

Nu hoop ik dat er hier techneuten zijn die weten hoe het moet.

 

Er zijn volgens mij wel CANstuurdozen die je kan programmeren.. Ik weet alleen niet of het mogelijk is om dit er dan vervolgens aan te knopen.

 

Maar beetje zoekwerk kan vast geen kwaad. Succes! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb de stroom van de handgreep van de 3BG achterklep geschakeld op de binnenverlichting(massa geschakeld)

Ik kan dus alleen de klep bedienen/openen als de binnenverlichting geactiveerd word door een deur of de AB, NIET als ik met de knop de binnenverlichting aan zet.

 

Misschien is het (dus)een beter idee de CHLH te schakelen op de binnenverlichting.

 

 

Waarom heb je dat zo gemaakt?

Omdat ik een 3B heb met een 3BG klep.. zou je dat niet doen en je opent de auto met de AB zou die altijd je achterklepmotor aansturen en dus de klep ontgrendelen/los doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden