Ga naar inhoud
  • 0

Gloeibougies vervangen?


Upseel

Vraag

Aangezien bij mijn auto zeker 1 gloeibougie defect is, en ik het vermoeden heb dat de rest ook niet 100% meer is, wilde ik deze alle 4 gaan vervangen. Heb al even gauw gekeken waar ze zitten, en heb nu een paar vragen waar ik op dit forum zo gauw even geen antwoord op kan vinden.

 

Bougies van cilinders 1,2 en 3 is redelijk makkelijk bij te komen voor zover ik kan zien, echter bij die van nummer 4 zit het brandstoffilter in de weg. Kan ik gewoon het filter los maken van de bevestiging en even opzij duwen/leggen zonder de leidingen los te maken?

 

En een ander puntje, zijn er nog tips/trucs mbt het vervangen van de gloeibougies? nieuwe invetten, oude eerst met WD40 te lijf gaan of zo? (Heb er geen verstand van zoals je kunt lezen :embarassed: )

 

Het betreft trouwens een 1.9 TDI motorcode AVB, bouwjaar jan 2004

 

Alvast bedankt, René

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je het brandstoffilter los koppelt van het systeem, moet je denk ik wel ontluchten. Ik zou de nieuwe spiralen niet invetten maar gewoon met een momentsleutel op 15nm aanhalen.

 

Ik wilde proberen om het brandstoffilter aan de kant te leggen, zonder de leidingen ervan los te koppelen. Ik hoop dat ik dan ruimte genoeg krijg om erbij te kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, heb net de gloeibougies vervangen.

Valt best mee om te doen, heb het brandstoffilter gewoon laten zitten.

 

Het hebben van een goed uitgeruste doppenset is trouwens wel een pré, was voor iedere bougie wel een andere combinatie van flexibele stukken en verlengstukjes nodig. Ben er al met al een uurtje mee bezig geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden