Ga naar inhoud
  • 0

Plaatsing ballast


spirelli

Vraag

Ik heb gisteren mijn aftermarket xenon binnengekregen. Dit is een set met de zgn slim ballasten. De linker ballast kan ik makkelijk in het bakje van de stuurbekrachtiging kwijt. Over de plaatsing van de rechterkant heb ik ook al veel gelezen. Ik heb echter de kleinere ballasten. Als je voor de auto staat zie je linksboven in de motorruimte (achter de luchtfilterbak) 2 ijzeren buizen lopen. Volgens mij zijn deze van de airco (dit weet ik echter niet zeker). De ballast kan ik onder deze buizen plaatsen en dan met tyraps vast zetten. Maar de vraag is of dit niet slecht is voor de ballast omdat de buizen natuurlijk koud worden? Ik kan hem natuurlijk wel ergens anders plaatsen maar onder de buizen is gewoon het makkelijkste. Dan hoef ik niets uit te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nope

zou het anders doen

 

haal afdekkapje over je luchtfilter buis weg en plaats daar de ballast tissen de 2 gaten van de afdekking en plak m vast met dubbelzijdig tape

 

de afdekking past er precies weer overheen en niemand die het ziet..

 

 

zo heb ik het ook gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

betreft de slim line ballast he

 

bij een dikke ballast monteren op de rechterchassisbalk met dubbelzijdig tape en dikke tyrap

 

als je de kabels van slim line ballast vastzet met tyrap aan de vacuumslangetjes daar (niet te vast !) dan kan ballast ook nergens heen, mocht dubbelzijdig tape loslaten

 

edit link toegevoegd, zie plaatjes in mijn topic

 

ballast kan aan schuine kant maar ook bovenop

 

viewtopic.php?f=103&t=17835&hilit=xenon+grootlicht&start=795

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Plaatsing van de xenon balast kan heel mooi en onzichtbaar gedaan worden door deze onder de koplamp te monteren.

Haal de koplampen uit je auto monteer dan op de keukentafel de exnonlampen in je units daarna de balastkastjes aan de voorzijde onder de koplamp in de lengte naar boven gericht, er zit daar een m 6 draadeindje waar het steuntje op vast kan de 2e bevestiging in de kunstof rand van het front met een parkertje.

Links gaat zonder problemen rechts moet de balast ietwat scheef komen ivm met de aanwezige bedrading van de druksensor airco.

 

Na montage van de koplampen ziet niemand de kastjes terug ikzelf heb deze nu 2 jaar zo zitten en geeft geen problemen dus ook geen storingen door interverentie op bv je ABS of luchtweger.

 

G.Klijnhout

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Echter een groot nadeel van de manier van montage is:

 

ballast defect, bumper uitbouwen, lampen uitbouwen enz enz.

Enorm veel meerwerk, zeker voor een leek..

 

Ikzelf monteer de ballasten zoals Jee dit had beschreven, scheelt een helehoop tijd en nog veel belangrijker een helehoop werk.

Ziet er netjes en goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden