Ik ben sinds een jaar trotse bezitter van een VW Passat sportline 2.0 tdi 103 kw ui t 7-2005. Nadat in juni dit jaar een pompverstuiver is vervangen heeft de auto probleemloos gereden tot september. Vanaf toen wilde ie niet altijd ineens starten. Meestal krijg ik de melding motorstorung werkstatte en knippert de gloeidraad. Soms loopt de startmotor maar slaat ie niet aan en soms gaat de startmotor niet eens lopen. Even de sleutel erin en eruit helpt vaak wel, al moest de sleutel er wel steeds vaker in en uit voordat ie pakte. Ik heb vele malen de opmerking motorstorung gezien en in totaal 2 maal de opmerking lenkung verrieglung defekt.
Ik heb de auto laten uitlezen en daar kwam uit de gloeidraad van cil 3 niet helemaal goed meer was. De gloeidraden zijn gelijk allemaal vervangen. De foutmeldingen zijn gewist en het probleem leek te zijn opgelost. Na een week begon het gezeur weer. Wel veel minder erg dan voorheen maar goed het blijft vervelend. Ik ben terug naar de dealer gegaan en die kwam toen met de conclusie dat de stuurkolom unit vervangen moest worden en dat ik alle sleutels mee moest nemen om die opnieuw te laten inleren. De kosten bedragen 1200 euro.
Mijn vragen zou de conclusie van de dealer juist zijn en kennen jullie autobedrijven die deze klus voor een schappelijker prijs kunnen klaren?
Vraag
AvN1
Hoi
Ik ben sinds een jaar trotse bezitter van een VW Passat sportline 2.0 tdi 103 kw ui t 7-2005. Nadat in juni dit jaar een pompverstuiver is vervangen heeft de auto probleemloos gereden tot september. Vanaf toen wilde ie niet altijd ineens starten. Meestal krijg ik de melding motorstorung werkstatte en knippert de gloeidraad. Soms loopt de startmotor maar slaat ie niet aan en soms gaat de startmotor niet eens lopen. Even de sleutel erin en eruit helpt vaak wel, al moest de sleutel er wel steeds vaker in en uit voordat ie pakte. Ik heb vele malen de opmerking motorstorung gezien en in totaal 2 maal de opmerking lenkung verrieglung defekt.
Ik heb de auto laten uitlezen en daar kwam uit de gloeidraad van cil 3 niet helemaal goed meer was. De gloeidraden zijn gelijk allemaal vervangen. De foutmeldingen zijn gewist en het probleem leek te zijn opgelost. Na een week begon het gezeur weer. Wel veel minder erg dan voorheen maar goed het blijft vervelend. Ik ben terug naar de dealer gegaan en die kwam toen met de conclusie dat de stuurkolom unit vervangen moest worden en dat ik alle sleutels mee moest nemen om die opnieuw te laten inleren. De kosten bedragen 1200 euro.
Mijn vragen zou de conclusie van de dealer juist zijn en kennen jullie autobedrijven die deze klus voor een schappelijker prijs kunnen klaren?
Ik hoor het graag.
mvg,
Arjen
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten