Ga naar inhoud
  • 0

Motorstorung Werkstatte


AvN1

Vraag

Hoi

 

Ik ben sinds een jaar trotse bezitter van een VW Passat sportline 2.0 tdi 103 kw ui t 7-2005. Nadat in juni dit jaar een pompverstuiver is vervangen heeft de auto probleemloos gereden tot september. Vanaf toen wilde ie niet altijd ineens starten. Meestal krijg ik de melding motorstorung werkstatte en knippert de gloeidraad. Soms loopt de startmotor maar slaat ie niet aan en soms gaat de startmotor niet eens lopen. Even de sleutel erin en eruit helpt vaak wel, al moest de sleutel er wel steeds vaker in en uit voordat ie pakte. Ik heb vele malen de opmerking motorstorung gezien en in totaal 2 maal de opmerking lenkung verrieglung defekt.

 

 

Ik heb de auto laten uitlezen en daar kwam uit de gloeidraad van cil 3 niet helemaal goed meer was. De gloeidraden zijn gelijk allemaal vervangen. De foutmeldingen zijn gewist en het probleem leek te zijn opgelost. Na een week begon het gezeur weer. Wel veel minder erg dan voorheen maar goed het blijft vervelend. Ik ben terug naar de dealer gegaan en die kwam toen met de conclusie dat de stuurkolom unit vervangen moest worden en dat ik alle sleutels mee moest nemen om die opnieuw te laten inleren. De kosten bedragen 1200 euro.

 

Mijn vragen zou de conclusie van de dealer juist zijn en kennen jullie autobedrijven die deze klus voor een schappelijker prijs kunnen klaren?

 

Ik hoor het graag.

 

mvg,

 

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemorgen,

 

Allereerst wordt het hier op prijs gesteld als je je voorstelt in de rubriek "Ik ben.., en ik rij" .

 

Op je volgende vraag.. heb ik begrepen dat de stuurkolom sinds kort niet meer in het geheel vervangen hoeft te worden, maar alleen een klein gedeelte hiervan, dit doosje kost 60 euro... maar er moet wel van alles in en uitgebouwd worden dus er zullen wat werkplaatsuurtjes bijkomen.

Ik heb ook begrepen dat veel dealers hier nog niet van op de hoogte zijn (of willen zijn).

 

1200 euro lijkt mij dan ook een factor 3 of 4 te duur voor deze actie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stuurdoos electronica is los te vervangen (sinds kort). 1200 euro is veel te veel voor deze reparatie. Inderdaad zoals Jip zegt zijn er wel wat uren voor nodig de stuurkolom dient namelijk wel uit de wagen te worden genomen.

Laat me raden BKP blok?

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Martijn dit klinkt als muziek in mijn oren. Ik heb redelijk wat kosten gehad aan deze auto. Als dit probleem voor wat minder kan worden opgelost ben ik daar erg blij mee.

 

@Jaap. Dat topic had ik inderdaad al eens gelezen. Ik heb echter slechts 2 maal de melding lenkung verrieglung defekt gezien. De melding motorstorung werkstatte heb ik helaas al 100+ keer gezien sinds september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor wat betreft de motorblok code lijkt het inderdaad BKD.

http://www.onderdelenlijn.nl/wiki/motor ... del=passat

 

Zijn er forum leden die mijn passat zouden willen uitlezen voor een 2nd opinion, liefst omgeving Den Haag?

 

Naar aanleiding van de uitkomst daarvan maar even bekijken wat de vervolgstap wordt. Maar voor als nog pas ik er liever voor om de dealer weer 1200 euro te spekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden