Ga naar inhoud
  • 0

passat 1.8t variant automaat probleem


maurizio046

Vraag

Hallo,

 

ik ben maurizio ik bezit een passat 1.8t highline bouwjaar 1999

automaat/tiptronic bak 5 versnellingen

km stand 236 000

ik bezit de auto nu zn maandje

hij heeft allebeurte gehad tot 221 en eenbeetje bij een vw garage

nu heb ik een aantal paar dagen een raar probleem.

Als ik op de autobaan/weg rijd in de 5e versnelling en ik wil wat gas bij geven

geeft de auto een harde schok/klap net als of je ergens overheen rijd.

nu heb ik van alles gehoord de een zegt computer fout de ander zegt bak kapot

maar het rare is hij doet dit niet altijd het is vorige week begonnen

verder schakeld de auto perfect in alle versnellingen ook in de tiptronic stand hij schokt niet in het verandere van

de p naar de r of in de d stand.

Ik ben ten einderaad.

Is er iemand in de buurt van limburg die mij auto even wil uitlezen met zijn obd?

of verdere tips wat er mis is

 

Groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Alleerst Welkom op het passat forum.

dat is wel raar dat het alleen in de 5 is,het zou kunnen dat de koppelomvormer te weinig olie heeft.

Maar het kan zo veel zijn tot aan verkeerde bougie's toe (klinkt raar maar dat kan storen op de automaat.

We hebben een lijst met mensen die vag-com hebben die je een pb (persoonlijk bericht)en kunt sturen en vragen of ze willen uitlezen zie link viewtopic.php?f=126&t=19056

suc6

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heej

 

nee de bak slipt niet als ik gas geef pakt hij meteeen op en trekt hij netjes door

heb in een hand geschakelde passat vandaag gerede en die reageerde het zelfde op het gas

wel als ik nu voor een stoplicht sta schommeld het toeren tal heen en weer

dit deed hij allemaal niet vorige maad bij de testrit

 

verder merk je niets vreemds aan de bak hij rijd lekker in alleversnellingen

schokt totaal niet met overschakelen ook niet in de tiptronic stand.

meestal schokt hij 1x en dan is het weg rijd ik weer 50km ofzow in de 5 komt het probleem niet voor

hij doet het 2 a 3 x in de week want er zijn ook dagen geweest deed hij gewoon normaal

die schok wat ie geeft is net als of je ergens overheen rijd verolgens staat ij in de 4 en er na schakeld hij gewoon weer over naar de 5e versnelling en is er niets aan de hand

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo

 

ik heb het slangetje vervangen ben op auto baan geweest hij deed vandaag niets raars

morge ga ik naar maastricht inkopen en dergelijke doen kijken wat hij op de auto baan doet.

Hopelijk was dat slangetje het probleem dit slangetje kwam wel van de turbo of meshien dat het hier mee te maken kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine updat hij doet nog altijd vreemd

hij schokt 1x schakeld hij naar de 4 en vervolgens gewoon weer rustig naar de 5 en dan kan je weer rijden en doet hij het gewoon weer goed een heletijd

meestal doet hij het 3x in de week vind het maar vreemd

heb me een odb kabel setje besteld kijken als dit werkt zo niet moete we hier op het forum eens iemand lief aan kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden