Ben sinds afgelopen zaterdag een trotse eigenaar van een Pasat Variant 1.9TDI HIghline van 2001.
Is wat ik inmiddels begrijp een 3B of 3BG.
Alle geweldig aan de auto en op een niet werkende raam bediening rechts voor na perfect ( bekend en gaat opgelost worden)
Na aanschaf gelijk een goede rit gemaakt van Maastricht naar Rotterdam, mooie test, en alles tip top, Cruise control...geweldig.... ( ja was nieuw voor mij )
Maar zondag schuif ik mijn eigen radio erin ( die erin zat was brak)
Sindsdien loop de KM teller niet meer, en ook niet de meter, Dus kan niet zien hoe hard ik gaat nu, erg lastig, en erger, CC werkt dus ook niet ( vrij logisch )
Er is dus iets gebeurt tijdens het omruilen van de radio.. maar wat?
Zag verder op het forum een bericht van alle meters die niet meer werkten en dat een gebroken massakabel het probleem was, zit deze massa-kabel toevallig ergens achter de radio locatie?
Weet iemand kleur of een preciecere locatie te vinden?
Is er wat anders ergens aan de hand?
Wij gaan nu de kou weer in om elke zekering 1 voor 1 te meten met een multimeter om zeker te zijn dat dat het niet is.
Maar ben zelf geen auto technicus, ben samen met mijn zwager bezig ( is wat electronisch beter aangelecht dan ik! )
Inmiddels ook langs een dealer geweest om uit te laten lezen, en die geef zo'n beetje een storing aan op ALLE systemen!?
Dus worden we ook niet veel wijzer van ( en was best prijzig :/ ) Maar de kabel is besteld en software al gevonden, dus kunnen we binnenkort hopenlijk zelf ook doen!
Dus sugesties? want het is een mooie en heerlijke auto, maar zonder snelheids meting kan het prijzig worden met de in nederland flits-hobyisten!
PS: Geweldig forum trouwens, al veel interesante en nuttige dingen gelezen hier
Vraag
Kaneda
Goedendag.
Ben sinds afgelopen zaterdag een trotse eigenaar van een Pasat Variant 1.9TDI HIghline van 2001.
Is wat ik inmiddels begrijp een 3B of 3BG.
Alle geweldig aan de auto en op een niet werkende raam bediening rechts voor na perfect ( bekend en gaat opgelost worden)
Na aanschaf gelijk een goede rit gemaakt van Maastricht naar Rotterdam, mooie test, en alles tip top, Cruise control...geweldig.... ( ja was nieuw voor mij )
Maar zondag schuif ik mijn eigen radio erin ( die erin zat was brak)
Sindsdien loop de KM teller niet meer, en ook niet de meter, Dus kan niet zien hoe hard ik gaat nu, erg lastig, en erger, CC werkt dus ook niet ( vrij logisch )
Er is dus iets gebeurt tijdens het omruilen van de radio.. maar wat?
Zag verder op het forum een bericht van alle meters die niet meer werkten en dat een gebroken massakabel het probleem was, zit deze massa-kabel toevallig ergens achter de radio locatie?
Weet iemand kleur of een preciecere locatie te vinden?
Is er wat anders ergens aan de hand?
Wij gaan nu de kou weer in om elke zekering 1 voor 1 te meten met een multimeter om zeker te zijn dat dat het niet is.
Maar ben zelf geen auto technicus, ben samen met mijn zwager bezig ( is wat electronisch beter aangelecht dan ik! )
Inmiddels ook langs een dealer geweest om uit te laten lezen, en die geef zo'n beetje een storing aan op ALLE systemen!?
Dus worden we ook niet veel wijzer van ( en was best prijzig :/ ) Maar de kabel is besteld en software al gevonden, dus kunnen we binnenkort hopenlijk zelf ook doen!
Dus sugesties? want het is een mooie en heerlijke auto, maar zonder snelheids meting kan het prijzig worden met de in nederland flits-hobyisten!
PS: Geweldig forum trouwens, al veel interesante en nuttige dingen gelezen hier
Link naar reactie
Delen op andere sites
32 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten