Ga naar inhoud
  • 0

passat v6 tdi Automaat olielek


cbr1004rr

Vraag

Heren,

 

hier ben ik weer na de vorige keer.....

 

vorige week donderdag problemen met raar geluid bij het rijden, lijkt alsof er een riem ergens schuurde.....

nadien een redelijke olielek onder de auto, lijkt tussen het motorblok en de versnellingsbak uit te komen.

De automaat werkt nog, alleen lukte het soms niet om de bak in Tiptronic te zetten, motor uit en terug starten en dan werkt het weer tijdelijk

 

 

ik overweeg om de auto te verkopen en een mercedes te kopen....... de afgelopen 2 jaar al een paar keer problemen gehad, ik vindt de auto heel plezierig om rijden maar de onzekerheid begint een probleem te worden.

 

Auto uitlezen geeft geen enkele fout op de automaat of de motor.

 

Iemand enig advies??? moet ik de automaat demonteren en laten reviseren?? het is een Dey TT5

 

Mvg

 

MArio :x:x:x:x

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Matthijs,

 

de olie was redelijk dun en niet pikzwart.... dus lijkt het mij olie van de versnellingsbak.

 

in elsawin vindt ik een beschrijving van een soortgelijk probleem namelijk "ATF komt naar buiten tussen motor en versnellingsbak" dit probleem lijkt bij mij te gebeuren.

ondertussen klinkt de carterpan van de automaat hol, bijna leeg dus???

 

Mvg

 

MArio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen niet OK, dat wil zeggen veel werk, en kan ik dit zelf doen? of moet ik de automaat demonteren en volledig laten nakijken, ik heb momenteel prijzen van 1850€ volledige revisie inclusief koppelomvormer.

 

Ik heb bijna niet gereden toen ik het probleem heb ondervonden, de automaat geeft geen fout tot nu toe? zit er geen niveau detectie op het oliepijl? kan dit ook een leiding zijn van de olie koeler van de automaat?

 

de automaat demonteren is volgens mij veel werk....... eerst zeker zijn van de diagnose....

 

heeft er iemand een verklaring van de werking van de automaat, inclusief het hele olie circuit...

 

Bedankt voor het advies..

 

MVg

 

Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan idd een oliekoelerleiding zijn maar meestal gaan die ALS die al kapot gaan eerder bij de radiator kapot.

De aansluiting ervan op de bak zit betrekkelijk bovenop en gaat normaalgesproken niet lekken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als die lekt tussen bak en motor, dan lekt hij waarschijnlijk bij de oliepomp/koppelomvormer keerring.

Nou denk je waarschijnlijk: dat valt mee bak er uit nieuwe keering er in en rijden maar.

Helaas is dit meestal niet het geval. Als de automaat daar lekt is er meestal een reden waarom de keerring er uit komt.

(ik probeer t kort te omschrijven) De keerring komt er uit omdat de lagerbus uit de oliepomp is gelopen, Deze "loopt" er uit omdat er problemen zijn met de lock-up in de koppelomvormer. Eigenlijk betekent dit dat de automaat vervangen of gereviseeerd moet worden.

Alleen nieuwe koppelomvormer en oliepomp raad ik niet aan ivm het nodige slijpsel wat er in de versnellingsbak achter blijft, en omdat er toch nog even gereden is met te weinig olie wat weer de nodige problemen kan geven met de koppellingsplaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden