Ga naar inhoud

Koplampsproeiers


Erik-Jan

Aanbevolen berichten

Sinds kort werkt een van de twee koplampsproeiers van mijn auto niet meer.

Sproeier komt wel naar buiten maar sproeit geen water en gaat direct weer naar binnen.

Alles gevuld met "winterproof "ruitenwisservloeistof. Alles is orgineel en de pomp is niet stuk. Wie heeft een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doorspuiten met lucht is een optie, maar dan wel opletten via welke kan je dan sproeikop doorblaast, anders lost het nog niets op

 

ik denk dat je het beste sproeier even kan demonteren en binnen op het gemak schoonmaken en gangbaar maken, helaas moet dan voor deze klus je voorbumper eraf

 

voorbumper eraf is ook hooguit 10 min werk, art staat in de KB

Link naar reactie
Delen op andere sites

iig de slangen naar de sproeiers toe, dat lijkt me logisch.

Voor die plaatwerksteunen zal ik eens moeten zoeken of ik die nummers nog heb.

Een draadboom kan je bij Kufatec.de bestellen, of zelf maken.

Die van Kufaec heeft ook niveau sensor draden er bij, die heb je al.

Helaas weet ik niet hoe hier @tka plaatjes te posten.

De tekening maakt namelijk veel duidelijk.

Ik probeer morgen eea op te zoeken.

Is wel aardig klusje hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draden gaan naar boordnet suur apparaat, zit boven je pedalen zeg maar.

Fijn plekje om bij te komen........, niet dus.

Deze moet je ook programeren om de sproeiers te laten werken.

Gaat 1 per 5 keer met je ruitsproeiers mee.

@tka is PFD, ben daar niet handig mee :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draden gaan naar boordnet suur apparaat, zit boven je pedalen zeg maar.

Fijn plekje om bij te komen........, niet dus.

Deze moet je ook programeren om de sproeiers te laten werken.

Gaat 1 per 5 keer met je ruitsproeiers mee.

@tka is PFD, ben daar niet handig mee :embarassed:

 

Ok......nu hoop ik dat dat een apart kabeltje is en niet in de kabelboom verwerkt zit, anders wordt het aftermarket van kufatec zei je toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet lullig bedoelt, maar Kufatec is denk ik je enige optie, voor zelfbouw is enge kennis nodig.

Zelfs bij kant en klaar kabel vond ik het lastig te doen.

Het is niet moeilijk, maar je moet precies weten wat je nodig hebt en hoe het aan te sluiten, dan is het simpel.

Kabel is zowiezo appart bij naderhand inbouwen.

En ook bij 1 per 5 X gaat je tank aanzienlijk sneller leeg, maar dat is bijzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De steunen die ik heb liggen zijn 3c0 815 948 en 3c0 955 473.

Ik had ook nog een lijstje met schroefjes en klemmen die je er bijnodig hebt, maar die kan ik niet meer vinden.

Het zouden de goede steunen moeten zijn, maar ik heb ze er nog niet in zitten.

Ik kwam er pas met monteren achter dat deze nodig zijn, tankje zit nu met een paar dikke ty-raps vast, dat is natuurlijk niks.

Zodra ik met en beetje mooier weer de voorbumper er af haal voor een andere mod ga ik de steunen deugdelijk monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Erik-Jan,

 

Ik had vorige week precies hetzelfde maar ik kan je gerust stellen je hoeft niks los te halen of te vervangen. Je sproeiers spuiten bij het wiswassen ongeveer 1 sec mee, en dat is dus te kort om de lucht die in je leiding zit eruit te persen. ik had blijkelijk mijn sproeiertank te laat bijgevult het lampje brande al een week ofzo voor het bijvullen. na het bijvullen had ik dus wat jij ook had. Oplossing: sproeien zodra je koplampsproeiers stoppen hendel los en weer sproeien heel snel achter elkaar, zorg wel dat je een paar liter ruitesproeiervloeistof klaar heb staan want je tankje is zo weer leeg. na een stuk of 10x sproeien doen ze het allebei weer. succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden