Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuurmeter heeft de kuren


BlackPassat

Vraag

Vanmorgen, tijdens de dagelijkse woon/werk rit, viel me op dat de temperatuurmeter nog links in de hoek hing. De motor was al warm. De verwarming had ik op 21 graden staan met de aanjager op laag (2 streepjes).

Toen ik dit zag ben ik wat gaan vogelen met de verwarming. Toen ik die naar "HI" zette en de aanjager op maximaal, schoot de temperatuurmeter naar de normale waarde bij een warme motor (90 graden).

Daarna de verwarming weer teruggezet naar 21 graden.

Een kilometer of wat verderop was de temperatuurmeter weer teruggezakt naar links. De truuk met de verwarming lukte nu niet meer.

Wie heeft er enig idee wat dit kan zijn? Misschien een kapotte temperatuursensor? Ik heb zelf geen VAGcom maar zou dit uit te lezen zijn? Kan de diagnosestand van het display van de verwarming nuttige informatie bieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jee13 heeft met VAG-com de boel uitgelezen. De temperatuursensor is inderdaad kaduuk. Via de module voor de motor was er geen storing te zien. We konden in de laptop de temperatuur op zien lopen maar de meter in het dashboard bleef lekker links liggen. Vervolgens via de instrumenten uitgelezen en daar verscheen de melding dat de temp.sensor kapot was.

Als ik het allemaal goed heb meegekregen dan is is de tempsensor 4-polig, de twee draden naar het motormanagement geven geen storing en sturen dus een juist signaal uit. Daarom was mijn vebruik niet afwijkend. De twee draden die de aansturing van het instrumentarium voor hun rekening nemen hebben echter wél storing, dat is dus de boosdoener.

Inmiddels heb ik via mail ook al een onderdeelnummer van Jeroen mogen ontvangen. Ik kan dus op een rustig moment de sensor bij de stealer bestellen.

Goed dat ik nu weet hoe het zit en dat ik met de vervanging een rustig moment af kan wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vervangen van sensor kan gewoon zonder aftappen mits het blok lekker koud is zo heb ik het ook gedaan geen probleem gehad wel ff opletten op O ring dat je die er wel uithaald die blijft meestal in het sokje zitten waar de sensor uit komt dan nieuwe oring ff invetten met vaseline en om de sensor doen en de nieuwe sensor terug plaatsen en klaar is klara !

 

Mzzl Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden