Ga naar inhoud
  • 0

raam/binnendeurpaneel demonteren Passat 3B


Don.

Vraag

Hallo,

 

Mijn raam links voor gaat niet meer open. Ik hoor het motortje kraken (zoals het dus niet hoort) maar verder gebeurt er niks. Nu heb ik het buitenste deurpaneel verwijderd maar wil ik ook het binnendeurpaneel verwijderen.

Mijn vraag is: Hoe? Moet ik ook de popnagels demonteren?

 

Gr,

 

/Edit: Er zit nu wel beweging in, maar nu moet hij er nog uit. Er zitten geen popnagels vast zoals ik dacht. Maar hoe krijg ik de bekabeling los? (elec. ramen trouwens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo krijg net een telefoontje van een maat van mij met hetzefde probleem.wel dicht niet meer open dat raam (Links)

 

Is dat een 3bg probleem?

wat zou er stuk kunnen zijn de motor maakte al eeen paar weken een raar geluid. kosten?

 

Zal het wel graag willen weten voordat ik de hele boel losdraai en dan nog alsnog delen moet bestellen.

 

gr hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in de beleving dat voor makkelijker is dan achter, inwezen hoef je voor niet veel los te halen enkel de schroefen,en dan draai je de plaat er zo uit.

Achter zit er een nylon bus in het raam,en die moet je los drukken,die zit in een soort plug door het raam,die moet los.

Eerste keer had ik er enorm moeite mee,maar ben erachter dat je dat gewoon los kunt drukken,beetje hardhandig is het wel.

Zat destijds {2 jaar terug} meer te kloten om die bus terug in te plaatsen. Heb info gedaan bij een bekende die dat wel vaker deed,en die drukte alvorens raam te monteren de bus dus buiten de deur al weer terug en plaatse het raam,en sloeg als ware raam compleet met bus en al in 1 beweging retour in de houder. Ik kon mij ook geen andere optie bedenken,want je houd met anders terug drukken de plug dus niet op zijn plaats,en die zal je er alsnog uit drukken,dus vond dit wel een beetje een tip.Maar geld echt enkel voor achter bij raam demonteren,en als het mechaniek los moet,tja moet het glas ook los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja de raamgeleiders zijn een veelvoorkomend iets, sommige mensen hebben zelfs al meerdere reparaties gehad..

Maar bij mij werd het door de dealer zelf met pon opgelost, ik had betaald en ze hadden zonder mijn weten een verzoek ingediend bij PON. Kreeg een week later een telefoontje waar ze de kosten weer op terug mochten storten...

 

Was heel netjes van Ames Barendrecht.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden