Ga naar inhoud

mag een slotje op


Marcel van Es

Aanbevolen berichten

Hoi Heren

 

Zoals je weet heb ik een Festool, en wil natuurlijk ook mijn bolide eens onder handen nemen, ik heb maar even een ruime voorraad van meguiars gehaald, voor mijn begrippen dan :embarassed: nu moet ik nog van die schuiven (kussens) hebben met klittenband die jullie gebruiken om te polijsten welke kleur pad behoort tot welke actie, weet iemand dit.

Plaese tell :mrgreen:

 

5wvuv5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima keus. (de klei dan.........) om te koop te zetten. :mrgreen:

 

Dit had je dus beter even van te voren kunnen vragen.......... :(

 

Edit: Wielreiniger en shampoo is ook prima spul.

 

Nog een mf wasmitt als je die nog niet heb en een droogdoek.

 

Voor het polijsten en ontkrassen setje monello of menzerna (zelfde spul)

Eventueel Black hole glaze van poorboys.

Wax van poorboys, goed spul en leuk geprijst. M16 van meg. is ook nog steeds top, kun je ook wel voor je velgen gebruiken, maar dun, dun, dun opwrijven en niet te lang laten zitten.

Trimrestorer voor de kunstof delen op te frissen.

 

Voor de machine een oranje, witte, lichtgroen en een zwarte pad. (monello of Lake country, ligt aan de steunplaat diameter)

Eventueel nog een rode of een gouden voor het waxen.

Die rode kun je ook prima gebruiken voor de black hole, hoewel ik liever een pad per produkt gebruik.

Stapel microvezel doeken (Poorboys zijn fijn!) voor het uitpoetsen en nog wat handpads voor de kleine plekjes.

 

Zo ben je aardig op weg.......... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

euuhhhh... niet echt materiaal om met je machine te doen. eigenlijk alleemaal handmateriaal.

 

Hoi Swen

Ik weet het dit is voor het hand werk :lol:

Polysh pasta voor machinaal dat hadden ze niet meer op voorraad, heb nog zeker een ½ liter autoglim staan die kan ik ook gebruiken om te polijsten, volgende week komt er weer een halve winkel vol te staan.

Heb nu vooral om te wassen velgen kleien wasstraat swirlX en een blikje wax velgen polysh

 

Wat voor minimale tempraturen kan je je bolide een beurd geven :shock::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima keus. (de klei dan.........) om te koop te zetten. :mrgreen:

 

Dit had je dus beter even van te voren kunnen vragen.......... :(

 

Edit: Wielreiniger en shampoo is ook prima spul.

 

Nog een mf wasmitt als je die nog niet heb en een droogdoek.

 

Voor het polijsten en ontkrassen setje monello of menzerna (zelfde spul)

Eventueel Black hole glaze van poorboys.

Wax van poorboys, goed spul en leuk geprijst. M16 van meg. is ook nog steeds top, kun je ook wel voor je velgen gebruiken, maar dun, dun, dun opwrijven en niet te lang laten zitten.

Trimrestorer voor de kunstof delen op te frissen.

 

Voor de machine een oranje, witte, lichtgroen en een zwarte pad. (monello of Lake country, ligt aan de steunplaat diameter)

Eventueel nog een rode of een gouden voor het waxen.

Die rode kun je ook prima gebruiken voor de black hole, hoewel ik liever een pad per produkt gebruik.

Stapel microvezel doeken (Poorboys zijn fijn!) voor het uitpoetsen en nog wat handpads voor de kleine plekjes.

 

Zo ben je aardig op weg.......... :wink:

 

Bedankt

Ik heb een Festool RO 150 FEQ 150 mm 720 watt instelbaar in 6 niveaus regelbaar zowel excentrisch als rotatie.

Heb al een wasmit en een goede zeem.

Micro vezel doeken heb ik al.

Handpads moet ik nog halen hadden ze niet op voorraad meer liggen, die kan ik gebruiken voor de behandeling swirlX, en voor de metal polysh

Heb wel even uitleg nodig, waar gebruik je bv de oranje, witte, lichtgroene, en zwarte pad voor?

Zou je misschien per kleur een toelichting kunnen geven thanks

Die rode kun je ook prima gebruiken voor de black hole, wat is een black hole :?:

Ja sorry hoor ik weet er nog zo weinig van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je al een start en op Carclean kan je alles vinden (poetsen werkt verslavend :mrgreen: )

Zeemvel doe deze maar weg maak je swirls mee in je lak gebruik een supperdikke Miracel dryer doek. bv:KLIK: Miracle Dryer

Stappenplan

Algemene How to wassen/poetsen op dit forum zal je wel kennen denk ik.

viewtopic.php?f=128&t=23569

Machinaal polijsten: http://forum.carclean.nl/cc_postst5922/ ... AP500.aspx

Pads + middel: http://forum.carclean.nl/cc_postst7369/ ... iddel.aspx

 

En voorzie maar plaats en een ruim budget want eenmaal je begint wil je meer en meer :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je al een start en op Carclean kan je alles vinden (poetsen werkt verslavend :mrgreen: )

Zeemvel doe deze maar weg maak je swirls mee in je lak gebruik een supperdikke Miracel dryer doek. bv:KLIK: Miracle Dryer

Stappenplan

Algemene How to wassen/poetsen op dit forum zal je wel kennen denk ik.

viewtopic.php?f=128&t=23569

Machinaal polijsten: http://forum.carclean.nl/cc_postst5922/ ... AP500.aspx

Pads + middel: http://forum.carclean.nl/cc_postst7369/ ... iddel.aspx

 

En voorzie maar plaats en een ruim budget want eenmaal je begint wil je meer en meer :wink:

Thanks ik ga het een en ander eens bekijken vanavond.

How to wassen van Jee13 die ken ik al :thumb::book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Marcel

als je het niet zeker weet of niet echt durft kom ff langs naar mijn shop ook in den haag

en dan kijken we ff wat je hebt en hoe je het moet gebruiken

kijk maar ff op mijn site http://www.depoetskoets.nl

uiteraard kosteloos

sorry guys moet me nog voorstellen maar heb pas van de week mijn Passat LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Even een update ingekocht

Ik heb een pakketje van Carclean binnen gekregen aanvulling op de rest van meguiars, Poorboys world Black Hole - 473ml, 4 pads 6.5 inch lake country lichtgroen zwart wit roze, Droog doek Chemical Guys Miracle Dryer, 2 stuks van Mothers Wax Microfiber Applicator Pads - 2st. Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml deze ruikt erg lekker heel je auto ruikt van binnen echt naar leer icm met een geur hangertje uiteraard Leather, Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml Meg wash-mitt

Ben ok nog even naar de action geweest heb daar 10 stuks handschoenen met die dikke draden er aan mf, om je auto mee uit te poetsen, 4 emmers mooi velgen borsteltje mf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee Marcel

 

mooi setje zo

ff in het nieuw jaar afspreken maar dan wel alles meenemen LOL

kunnen we ff jouw passat super mooi maken

de enige aanvulling die ik zou aanraden is de conditioner van gliptone

 

Hoi Andy

Conditioner van Gliptone is voor leer producten, STOM HE wel voor het schoon maken kopen, maar niet om het te optimaliseren.

Moet ik toch maar even kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden