Ga naar inhoud
  • 0

extreem brandstofverbruik 1.8T


VWAltena

Vraag

Hallo allemaal,

 

ik zit nu al een tijdje met het probleem dat mijn auto een extreem hoog brandstofverbruik heeft (gemiddeld 1:8.3 :(:( )!!! nu heb ik al verscheiden dingen uitgezocht maar tot op heden helpt het nog niets!!! HELP!!!!!

is er iemand met een idee of misschien een helpende hand?????? ben al flink aan het googlen geweest maar nog niets kunnen ontdekken......

 

wat er zoal aangedaan is: :arrow:

-Temp zender al vervangen

-LMM al vervangen

-DV al vervangen

-Gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd

-Storings geheugen uitgelezen (dmv Vag-com en TEXA, kwamen geen storingen naar voren!!)

-Moet nog mijn carterventilatie vervangen(ligt al in de auto :mrgreen: )

 

Wie o Wie?????

 

mvg Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Is het bij de W8 niet zo dat hij 1 op 8,5 rijdt op de stukken waar je meer continue rijdt? En nog minder zuinig als je veel moet optrekken/remmen? heb er niet echt verstand van maar ik ga er meestal wel van uit dat een 4 cilinder sowieso minder zuipt dan een 8.... Het is denk ik zeker een interessant onderwerp. Ik ben zelf ook gek van Jaguar/Daimlers en de 4.0 6 cilinder verbruikt op continue stukken ook gewoon 1:11 - 1:12. Is alleen peperduur in de wegenbelasting vanwege het gewicht...

 

Kunnen dit soort verschillen soms klein zijn omdat een grotere motor minder moeite hoeft te doen om een auto voort te bewegen?

 

Mijn rit naar Zwitserland en terug via Parijs gaf een verbruik van 1:10, heb me keurig aan de snelheid gehouden vanwege risico op hoge boetes.

Maand gelden naar Frankfurt geweest en dat leverde gemiddeld 1:9 op waar ik tussen de 100 en 230 reed.

Hier in de stad en in de file haal ik niet meer dan 1:5.

 

Genieten van een bijzonder model of speciale motor is ook wat waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ik met onze 1.8 met 140 naar den haag rij kom ik uit op ongeveer 1:10 à 1:11. Valt mij nog wel tegen. Maar de auto zit dan toch al net boven de 4000 toeren. Als ik eenmaal wat meer verdien wil ik toch een grotere motor, ook vanwege het motorgeluid. Heb het liefst gewoon stilte en soepelheid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind eigenlijk dat er gewoon al een 6bak in moet voor mijn gevoel als ik naar het motor geluid luister. in het begin haalde ik soms 1:13 maar das nu ook 1:11, komt denk ik ook doordat je de auto beter doorhebt dus je voet sneller omlaag gaat. het mooiste was mijn golf III tdi variant ik reed op de a6 vaak gewoon 180 en het verbruik bleef 1:18 1000km op 55liter tank ging makkelijk. maarja ik ben een echte benzine rijder dus trok mij dat meer. dan maar meer verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden