Ga naar inhoud
  • 0

koelsysteem vraag


arjanvl

Vraag

Hey mannen (en vrouwen),

 

Afgelopen weeken reed ik van de boot af op texel... en ontdekte een pluim achter de auto, die hield weer op, dus ik reed door. 1km verder veel grotere pluim en de geur van koelvloeistof in me neus, gevolgd door een harde schelle piep en een lampje van het koelsysteem wat ging branden. Auto stilgezet, en een grote plas rode koelvloeistof onder de auto.

 

Na een bezoek van de anwb bleek een t-stuk tussen verwarming gasklephuis afgebroken te zijn. Tevens bij demontage brak een harde vacuumleiding die over het blok heen loopt. Provisorisch gerepareerd en de verwarming naar gasklephuis is afgedopt en de vacuumleiding is dmv een kelin slangetje erover en 2 slangenklemmen ook weer dicht.

 

Nu moet ik dus dat T-stuk zien te vinden, en een nieuwe vacuumleiding. Is er een onderdelenlijst hier, of kan iemand mij hierbij helpen. Links onder de kap zit de luchtinlaat, die is ook provisorisch gerepareerd, al voor ik de wagen kocht. Geen idee hoe dat ding precies heet, maar volgens mij heeft het te maken met rookgas wat retour gaat... zit net onder de pollenfilter, met een groot gat wat op het blok gaat.

 

Vergeef mij m'n non-technische uitleg. Kan wel redelijk sleutelen, maar tot een bepaalde hoogte... dan moet ik het overlaten aan experts... geen idee hoe bepaalde onderdelen heten...

 

Alvast dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ah.. was een grapje van die W8, maar je vermelde geen motor ;)

 

je pollenfilter zit naast de accu, onder de voorruit.. ;)

 

kun je niet een foto maken, in de schema's zie ik geen waterleiding aan het gasklephuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels al verder... Heb er een "mannetje" naar laten kijken, het gaat in ieder geval om de luchtinlaat van het gasklephuis. Voor de aansluiting naar het gasklephuis zit een rubberen slang, die is brak, oproepje op onderdelenlijn gezet, afwachten.

 

Dat t-stuk schijnt los te krijgen zijn. Het is een t-stuk voor de aanvoerleiding naar het gasklephuis. De gebroken vacuumslang is een massieve, die moet ok wel los te krijgen zijn werd mij gemeld. Mocht het lastig worden, rij ik wel ff naar de dealer, dan kunnen ze het goed zien.

 

@Vdub, ik had al een donkerbruin vermoeden dat je een grapje maakte ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update. Vdub, nee, staat er niet op.

Het koppelstuk (met slangen) zijn besteld bij de dealer. Vandaag binnen, mooi op tijd, het wordt weer frisser, dus zsm erop zetten.

De luchtinlaat voor het gasklephuis kost serieus geld, geen response van de onderdelenlijn. Die gaan we nogmaals repareren, mocht dit niet lukken, dan koop ik wel nieuw. Ook nog een filter voor het gasklephuis besteld.

De vacuümslang, gaan we proberen op te lossen met flexibele slang, niet een originele oplossing, maar als het maar werkt :)

 

Thnx voor de hulp hier, zal tijdens het sleutelen ff de foto's maken, dan is duidelijk wat ik bedoelde :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden