Ga naar inhoud
  • 0

slecht aanslaan 3B + koppeling


leopard1v

Vraag

Ik heb al enige tijd dat als ik mijn 3B wil starten dat ie net niet wil aanslaan. Dan moet ik even doorstarten en dan doet ie het wel. In koude en warme toestand.

Is het het gasklephuis? Maar als dat zo is dan zou het stationair toerental toch ook niet goed moeten zijn en dat is bij mij wel het geval. Het gaat alleen maar tijdens het starten.

 

Dan blijft mijn koppeling plakken. In de 1e en achteruit gaat het moeilijk.(tijdens het lopen van de motor)

Oude truuk...in zn 5 en handrem erop. Even de toplaagje laten slijten en soepel als wat.

Maar na een aantal kilometers gereden te hebben is het kleven weer terug. Mogelijk dus een lekkage in een oliekeerring.

heeft iemand hier ook ervaring mee en is het een grote klus.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

koppeling als dienat is kun je em beter incl de lekkende kering maar helemaal vervangen, zeker als de auto al meer dan 200dkm gelopen heeft. Vervang is geen tussendoor klusje iig.

 

Kijk eens als je smorgens 'voorgloeit' dus ff 2x op contact zetten om de brandstofpomp te laten pompen of ie dan wel in 1 keer start..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 3B heeft enige tijd terug dezelfde kuren gehad voor wat betreft de ene keer niet willen starten en de andere keer wel direct willen starten. Wat ik ook deed, hoe ik het ook beredeneerde, ik kon geen enkele logica vinden. De ene garage zei dat het de chip van mijn sleutel was, de ander zei dat eerst de motor maar eens uit elkaar moest worden gehaald. Wordt je dus niet vrolijk van. Ik ben daarom maar eens naar een hele grote VW dealer gegaan waar zij direct via de computer een diagnose konden stellen. Alles was perfect in orde, behalve 1 sensor die zo nu en dan een storing had gegeven. Een sensor die de stand van een of andere nokken as (ik ben een leek op dit gebied) controleerde en op basis daarvan ook een signaal stuurde naar de ontsteking. De sensor is rond de 95 euro en was in mijn geval binnen 15 minuten geplaatst.

 

Daarna geen enkel probleem meer gehad, rijdt weer fantastisch.

 

Misschien dat een dergelijke sensor ook bij jou een rol kan spelen, zeker ook omdat de motor soms wel en soms niet wil starten.

 

Succes,

 

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wat andere problemen gehad met mijn contactslot....Moet ook vervangen worden, omdat deze kaduuk is... het is toch allemaal niet meer de kwaliteit van mijn kever van vroeger zeg.....

 

Maar goed...Ik wilde alleen nog even weten wat de motorcode of onderdeelnummer van de nokkenassensor is. kan ik evenkijken of ik deze er ook in heb zitten.

 

verders...............het vreemde nu is dat mijn auto wel goed start met de kou...........RA RA wat is het. Ik sta voor een raadsel...Kan het dan ook nog de nokkenassensor zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden