Ga naar inhoud

Dynamic Drive Control


Starred

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
Wie heeft er ervaring met Dynamic Drive Control?

Is het de moeite waard?

 

Tja, veel rijervaring heb ik er nog niet mee, maar tot dusver lijkt het een systeem waarmee je de auto iets stugger kan maken of juist comfortabeler. Bij mijn huidige auto (MB GL) past het systeem rondom de luchtvering en wagenhoogte aan. Dat is dus echt uitgebreid. Bij de VW is het volgens mij het stugger maken van de schokdempers. Als je niet echt een sportieve rijder bent en het extra sportieve gevoel je koud laat in sportstand dan zou ik de euries lekker in m'n zak houden. Hou je van gadgets en af en toe een wat stuggere demping dan is het een leuke optie. Je zou natuurlijk ook het geld aan een verlagingsetje kunnen uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het inmiddels besteld voor mn nieuwe Passat. Ik rijd nu BMW en vind deze heerlijk strak op de snelweg. In mijn woonwijk heb ik echter te maken met enorm veel verkeersdrempels en slechte stukken weg, dus daar heb ik veel liever een zeer comfortabele auto. Ik hoop dat ik met DDC de gewenste combinatie tussen strakker op de snelweg en soepeler in de woonwijk een beetje bereik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Mijn ervaring met dit soort systemen (had hiervoor een vergelijkbaar systeem op m'n Ford Mondeo) is dat je in het begin een beetje speelt met de diverse standen maar na 5000km praktisch altijd in dezelfde stand rijd.

 

m.a.w. als ik jou was had ik m'n geld aan andere opties besteed :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden