Ga naar inhoud
  • 0

Kentekenplaat verlichting kaduk...


Fopperr

Vraag

Heb een lampje van de kentekenplaat verlichting kapot en daar moeten natuurlijk even leds ipv de standaard lampjes in.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Volgens mij kan ik niet zomaar de lampjes vervangen? Ik krijg geen melding op m'n MFA dat er een lampje kapot is dus volgens mij geen can/lin bus?

 

Welke ledjes heb ik hiervoor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat er in moet is niet altijd hetzelfde, je zal eerst moeten kijken welke fitting er in zit. Bij mij zit er W5W in maar je hebt ze ook met buislampjes.

 

Deze heb ik erin; http://www.autoverlichting.eu/shop/mijn ... gory_id=58

 

Ze hebben hier veel meer lampjes dan op de site staan, als je wat zoekt kan je het beste even een mailtje sturen naar hun, als je vermeld dat je het via het Passat forum hebt gevonden krijg je nog korting ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Alfred : Toch, er zit kontrole op je plaatverlichting. Neem er maar één lampje uit, en zet je lichten maar aan.... dus goedkope ledjes zonder weerstand werkt niet, die gaan gewoon even aan en direkt terug uit.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Alfred : Toch, er zit kontrole op je plaatverlichting. Neem er maar één lampje uit, en zet je lichten maar aan.... dus goedkope ledjes zonder weerstand werkt niet, die gaan gewoon even aan en direkt terug uit.

 

grtz, dre

 

Oh, er is mij niets bijzonders (melding op MFD) opgevallen toen ik er een lampje uit had met lichten aan. Ga dit nogmaals controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij gaat alleszins het lampje 'defecte lamp' aan, geen melding op MFD. Twee weken geleden bij guyke hetzelfde voorgehad, ledjes gemonteerd zonder weerstand, gingen even aan en direct terug uit.

Misschien is het afhankelijk boordelectronics....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wel raar.... misschien bouwjaar afhankelijk? Ik heb grote MFA met niet de meest uitgebreide boardcomp, maar kan toch veel veranderen...

 

Of zullen we de can/linbus naar achter per ongeluk beschadigd hebben tijdens het inbouwen van de elec ramen achter :wink:

 

Ik zal eerst eens kijken welke lampjes ik erin heb zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je boordcomputer checkt dat er ofwel een open circuit is (lamp defect) of een sluiting naar de massa of een sluiting naar de +12V. In al deze gevallen (dus geen stroomverbruik, of overmatig stroomverbruik) zal de bc de spanning afsluiten en een foutmelding geven.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden