Ga naar inhoud
  • 0

Rare werking (wd40)met stotteren


vwdimipassat

Vraag

Hallo mede passat rijders,

 

Vele hebben misschien wel meegekregen dat ik een tijd lang een stotter probleem heb gehad met mijn 1.8T.

Na lang sleuelen googelen en dingen vervangen was het stotteren op een gegeven moment weg.

Helaas kwam het stotteren een kleine 6 weken geleden gewoon weer terug.

Ik heb altijd van het begin af aan de lambda niet vertrouwd.

Na veel googlen kwam ik op een site van skoda en las iets over het los halen van de voorste lambde en deze schoon temaken door deze een tijdje in velgenreiniger te zetten, Daarna afspoelen en droog blazen.

Ik denk waarom niet ga ik ook eens proberen, Dus dacht vandaag alvast de lambda in spuiten met WD40 om het alvast te laten inwerken.

Dus op mijn werk WD40 gepakt en de lambda lekker in gespoten ermee.

Tot mijn groten verbazing toen ik naar huis reed geen enkele stottering of hapering echt helemaal niks.

Ik denk dat de WD40 een reinigende werking heeft gehad, Dus donderdag toch maar even los halen en evenkijken hoe de lambda eraan toe is.

En dan toch maar een nieuwe bestellen.

 

Ik denk ik deel het met jullie zodat jullie er misschien er wt aan hebben.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klinkt dan eerder naar een slecht contact in de bedrading naar de sonde als naar een defect in de sonde zelf want volgens mij kan de WD40 niet bij de sonde-electronica zelf komen. Dus ik zou zeker ook de bedrading even goed checken.

Overigens wel een goeie tip. Het is een kleine moeite en je kunt hiermee misschien wel een probleem lokaliseren. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

WD40 heeft idd een reinigende werking, naast het smeren.

Als je een geroeste bout inspuit van te voren komt die ook los, dus zal er wel een soort oplosmiddel inzitten.

Gebruik dat goedje ook altijd als ik naar klanten ga voor onderhoud aan vermogensschakelaars.

buitenkant van zo'n apparaat is vaak vies en vettig. spuit je WD40 op een doek en wrijven maar. bling bling ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Van het weekend lambda sonde vervangen.

Wat een andere auto heb ik nu geen stotteren meer en geen gehik meer als ik het gas los laat.

 

Gr Dimitri

 

 

mooie man :thumb:

Maar wd-40 beïnvloed de werking van je lamda niet,het kan wel dat er in de kop waar de meet sonde zit voor meting

dat daar te veel wd-40 zat en dat incombi met warmte het functioneren beïnvloed heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden