rootical Geplaatst 17 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2010 De topic spreekt voor zich. Heb de lager/naaf al gehaald uit Duitsland (maar liefst 1/4 van de prijs in NL). Maar voordat ik eraan begin zou ik graag willen weten hoe de oude eraf te monteren en de nieuwe erop. Komt er net als BMW en veel andere Duitse merken speciale tools bij kijken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rootical Geplaatst 17 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2010 Laat ik even melden dat het om het rechter achterwiel gaat, is wel zo handig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2010 ik neem aan met een pers of heb je een 4motion Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiefganger Geplaatst 17 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2010 Is zelf goed te doen zonder pers. Het maakt niet uit of je trommels of schijven hebt, je hebt een lager aan de binnenzijde en een aan de buitenzijde. Beide zijn het 2 delige lagers, de binnenste 'ring' met de tonnetjes kun je er zo uitpakken. De buitenste ringen zitten idd in de trommel of schijf geperst. Deze kun je echter van binnen naar buiten eruit kloppen met een doorslag oid. In de trommel of schijf zitten zelfs diverse inkepingen zodat je de doorslag goed kunt plaatsen. Daarna alles goed schoonmaken en met de ringen van het oude lager kun je den nieuwe ringen erin kloppen zonder de boel te beschadigen. Denk er wel aan om het nieuwe lager weer goed in te vetten met lagervet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rootical Geplaatst 18 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 De lager+naaf van de 3B3 is één geheel. Zie deze link voor de foto van het onderdeel mss is het dan een stukje duidelijker: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8AYS7ROIIFM3.jpg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 18 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Is vrij gemakkelijk ( vind ik ) - Wiel er af - Remklauw met blokken demonteren - Remschijf er af - ABS sensor loshalen zit er in gestoken - 5 bouten losmaken (dacht imbus) met lange dop door gat heen van flens waar schijf op zit gemonteerd En volgorde omkeren om de nieuwe te monteren. Voor dat je het wiel er af haalt natuurlijk ff opkrikken en op bokken zetten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieter Geplaatst 18 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Voor dat je het wiel er af haalt natuurlijk ff opkrikken en op bokken zetten geniaal Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rootical Geplaatst 19 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 oktober, 2010 Het loshalen tot aan de Naaf zelf zal vast lukken Echter gaat het mij om het laatste gedeelte van de naaf zelf waar die in de as bevestigd moet worden. Heb nog een andere foto van het onderdeel geupload, hier zie je het zwarte uiteinde met de inkepingen. Van dat gedeelte vraag ik mij dus af of dat het erin geperst zit of doormiddel van een slag te draaien. Hebben jullie hier ervaring mee? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YN4X6F4NH4XS.jpg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 20 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2010 Als je die 5 bouten hebt losgemaakt en de abs sensor er uit hebt gehaald kun je de naaf er zo afpakken. Mischien zit ide iets "geplakt" dan met een kuntsofhamer de naaf iets lostikken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rootical Geplaatst 21 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2010 Thanks. Ga van het weekend ermee aan de slag! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
rootical
De topic spreekt voor zich.
Heb de lager/naaf al gehaald uit Duitsland (maar liefst 1/4 van de prijs in NL).
Maar voordat ik eraan begin zou ik graag willen weten hoe de oude eraf te monteren en de nieuwe erop.
Komt er net als BMW en veel andere Duitse merken speciale tools bij kijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten