Ga naar inhoud
  • 0

kabelboom verstuiver


alavera

Vraag

Ik heb een passat 3BG variant bj 2003.

Sinds gisteren is ie begonnen te stotteren wil niet meer optrekken, vermogensverlies. Op het dashboard branden twee lampjes, een "emissions workshop" geel lampje met motor logo en een geel lampje met uitroepteken.

 

Gisteren langs de weg gestaan en de anwb gebeld. Deze heeft hem uitgelezen en constateerde dat verstuiver2 niet goed functioneert. Motor uitgezet weer gestart en het probleem was weg. De monteur van de anwb vertelde dat het eerder de bedrading/kabelboom kan liggen dan aan de verstuiver zelf, want als deze eenmaal stuk is gaat ie na een herstart het niet meer doen. Het lijkt op een kabelbreuk. Hij vertelde mij dat de kabels die naar de verstuivers gaan door de kop van de motorblok gaan en dat die wel eens vaker bij deze modellen stuk gaat.

 

Wie heeft ervaring en wat kost zo'n kabelboom? Kan ik deze zelf vervangen of moet ik naar de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn kabelboom is ook al een tijdje aan 't overlijden en sidns kort loopt de auto zelfs 's morgens op 3 cilinders (of nog minder, maar iig geen 4 :) ). Een vrolijke frans bij de dealer wist mij te melden dat vervanging zo'n € 260 arbeidsloon was. Nou, dan doe ik het wel zelf.

In de KB staat het stappenplan. Dingen los en vastschroeven is niet zo'n probleem. De vraag is hoe vast je dingen weer moet zetten. Zijn daar richtlijnen voor of is het gewoon vast=vast of zo vast al het kan? Denk dan met name aan klepdeskel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden