Ga naar inhoud
  • 0

remschijven alleen vast met wielbouten?


Derkjan

Vraag

Ik zag de auto met een platte band stond; vrijdag is hij naar de garage geweest, er zijn 2 nieuwe banden op gekomen, maar eentje loopt dus leeg, hij lekt op het ventiel. Ik zette het reservewiel erop, maar ik kreeg even schrik toen ik de remschijf los zag komen. Bij andere auto's waar ik aan gesleuteld heb, zat deze altijd apart vast aan de naaf.

 

Klopt het dat bij de Passat de schijf alleen vastzit met de wielbouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Sluit ik me helemaal bij aan. :wink:

 

 

<...>er zijn 2 nieuwe banden op gekomen, maar eentje loopt dus leeg, hij lekt op het ventiel.<...>

Hebben ze dan niet de ventielen vervangen door nieuwe? Dat is namelijk 'verplicht' bij iedere bandenwissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hebben ze dan niet de ventielen vervangen door nieuwe? Dat is namelijk 'verplicht' bij iedere bandenwissel.

 

Tsja, dat zie ik er niet aan af, maar ik zal het ze wel even vragen morgen. De oude ventielen waren overigens niet lek (hij lekt op het mechaniekje, niet op de aansluiting op de velg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is een speciaal tooltje voor, maar is ook zelf makkelijk te maken van een verloopnippel

 

en dan bedoel ik verloopnippel om een autoband op te kunnen pompen met een fietspomp, zegmaar

 

daar maak je aanbovenkant inkeping in en je kan dan binnenwerk uit ventiel draaien

(binnenwerkje heb ik nog wel liggen)

 

doe maar pm, als je verdere uitleg wilt, anders gaan we verder OT

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden