Ga naar inhoud

Navigatie NIET verzekerd !


VolkswagenPassat

Aanbevolen berichten

Let op na de inbraak ben ik in een worsteling geraakt met de verzekering.

Blijkt dat de autoradio en/of navigatie als accessoire wordt gezien.

Als is het verzekerd dan nog moet je het melden bij je verzekering.

Met veel pijn en moeite heb ik een kleine vergoeding weten los te peuteren na de inbraak.

Nu het allemaal weer netjes in de auto zit heb ik het bijverzekerd.

Wat blijkt, de jaarpremie stijgt met € 3,15

Als je dat omrekent dan betaal je in 147 jaar dus je gehele nav aan extra premie.

Dat noem ik nog eens een goed deal.

Dit geldt dus voor je Autoradio, telefoon, navigatie, dus ook je TOMTOM of ander los nav systeem.

Bel je verzekeing en laat het checken.

Als het zo ver is kan je jezelf wel voor je kop slaan als je het niet heb gedaan.

Neem dat aan van mij, been there done that, ouch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste verzekeraars zijn opties af-fabriek geen punt, mits ze maar niet een nieuwwaarde overschrijden van plm. 5k. Alle andere, nadien ingebouwde elektronica dien je idd apart te verzekeren.

 

Da's nou precies de reden waarom ik in een aantal topics heb aangegeven dat je er voor zorgt dat je alarm voldoet aan de SCM-normen. Alarm af-fabriek is slechts 3 jaar geldig, daarna dien je het alarm jaarlijks te laten checken. Dat wordt opgenomen in de database en pas dan ben je zeker van vergoeding na schade. Staat bijna nergens in de kleine lettertjes.

 

Verzekeraars zijn er immers niet om zo veel mogelijk claims uit te betalen...:|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Da's mooi Sven, maar heeft je verzekeraar het rapport ook geaccepteerd ?

 

Bij oldtimers wordt de te verzekeren waarde vaak getaxeerd, bij nieuwe(re) auto's is dit echter ongebruikelijk en wordt uitgegaan van de cataloguswaarde. Losse accessoires dienen inderdaad apart te worden gemeld, anders zijn ze niet verzekerd, maar dit is ook weer afhankelijk van de verzekeraar, de 1 heeft bijv. tot 10 % van de cataloguswaarde standaard meeverzekerd, de ander een vast bedrag etc. etc.. Het verschilt dus nogal van maatschappij tot maatschappij.

 

Wellicht kunnen we 's een speciale vwpassat.nl ledenverzekering gaan samenstellen ? Indien genoeg animo (en akkoord bestuur) kan ik wel 's een opzetje maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden